Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1284823" data-attributes="member: 144594"><p>Mycket bra tips ovan. Om du är sugen på att prova på Italien så kan man t.ex. köpa Dolomiternas liftkort (täcker en oerhörd massa orter och liftar), bosätta sig nånstans i mitten och/eller åka runt litet. Kan lätt kombineras med dagsutflykt till Venedig om du aldrig varit där. </p><p>Samma gäller Aosta-dalen, där jag förra vintern upptäckte att det finns ett gemensamt liftkort som täcker många skidorter varav en del system är relativt "okända" typ mycket fina Pila. På sju skiddagar hann vi med att besöka La Thuile, La Rosière, Courmayeur, Pila, Cervinia/Valtournenche samt Champoluc/Gressoney/Alagna. </p><p>Liftköer har för mig aldrig varit ett problem i Italien, utom om man t.ex. dåligt tajmar ankomsten till kabinerna upp till Marmolada. Däremot är det kanske litet trångt i en del backar, men det rör mest blåröda transporter och liknande där det brukar gå att susa förbi ändå. Plus att italienarna själva sällan hänger på liftlåset på morgonen, gärna tar långlunch och åker hem tidigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1284823, member: 144594"] Mycket bra tips ovan. Om du är sugen på att prova på Italien så kan man t.ex. köpa Dolomiternas liftkort (täcker en oerhörd massa orter och liftar), bosätta sig nånstans i mitten och/eller åka runt litet. Kan lätt kombineras med dagsutflykt till Venedig om du aldrig varit där. Samma gäller Aosta-dalen, där jag förra vintern upptäckte att det finns ett gemensamt liftkort som täcker många skidorter varav en del system är relativt "okända" typ mycket fina Pila. På sju skiddagar hann vi med att besöka La Thuile, La Rosière, Courmayeur, Pila, Cervinia/Valtournenche samt Champoluc/Gressoney/Alagna. Liftköer har för mig aldrig varit ett problem i Italien, utom om man t.ex. dåligt tajmar ankomsten till kabinerna upp till Marmolada. Däremot är det kanske litet trångt i en del backar, men det rör mest blåröda transporter och liknande där det brukar gå att susa förbi ändå. Plus att italienarna själva sällan hänger på liftlåset på morgonen, gärna tar långlunch och åker hem tidigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp