Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1285294" data-attributes="member: 175247"><p>Nu är det ju bara våra svenska skit-kronor tillsammans med NOK och turkisk lira som har tappat så mycket. Euro har knappt förlorat 10% mot CHF sedan förra året. (Frågan är hur vi ska få ordning på våra SEK, utländska placerare hör så mycket negativt om Sverige nu, vi har en extremt skuldsatt bostadssektor, EU:s värsta kriminalitet osv.)</p><p>Därför tror jag inte att Schweiz generellt får några större problem, även beroende på att de flesta schweiziska skidorter (få svenskar känner till fler än Zermatt och Verbier) lever nästan helt på schweiziska gäster.</p><p>Förra året då jag var i Savognin, Bivio, Bergün och Davos Rinerhorn så uppskattar jag att det var ungefär 99% inhemska turister. I Savognin såg jag bara CH bilar förutom vår svenska bil. När vi en dag var i Davos Parsenn så var det väldigt annorlunda, mycket internationell publik.</p><p></p><p>EDIT: Det verkar har varit en rejäl hotellprisinflation i Österrike. Hotellet som jag på bodde på i Pitztal okt/nov 2021 och som då kostade € 110-/dag kostar nu för samma vecka € 145-.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1285294, member: 175247"] Nu är det ju bara våra svenska skit-kronor tillsammans med NOK och turkisk lira som har tappat så mycket. Euro har knappt förlorat 10% mot CHF sedan förra året. (Frågan är hur vi ska få ordning på våra SEK, utländska placerare hör så mycket negativt om Sverige nu, vi har en extremt skuldsatt bostadssektor, EU:s värsta kriminalitet osv.) Därför tror jag inte att Schweiz generellt får några större problem, även beroende på att de flesta schweiziska skidorter (få svenskar känner till fler än Zermatt och Verbier) lever nästan helt på schweiziska gäster. Förra året då jag var i Savognin, Bivio, Bergün och Davos Rinerhorn så uppskattar jag att det var ungefär 99% inhemska turister. I Savognin såg jag bara CH bilar förutom vår svenska bil. När vi en dag var i Davos Parsenn så var det väldigt annorlunda, mycket internationell publik. EDIT: Det verkar har varit en rejäl hotellprisinflation i Österrike. Hotellet som jag på bodde på i Pitztal okt/nov 2021 och som då kostade € 110-/dag kostar nu för samma vecka € 145-. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp