Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chew" data-source="post: 1315388" data-attributes="member: 184705"><p>Fick bli Les Arcs för första gången för min del. Trodde det skulle vara lagom kallt när jag åker första veckan i februari. Nej, det var på tok för varmt med +6 grader och stark sol varje dag. Det är iofs ganska skönt men det blev uteslutande piståkning när det var var en vecka innan det snöade senast. Visserligen 70 cm, vilket nog var en välbehövlig påfyllning för det var tunt, isigt och stenigt på sina ställen. Såklart massiva pucklar i alla svarta pister också. </p><p></p><p>Men det var bland den jobbigaste resan jag gjort i mitt liv för att ta sig dit. Fyra stenblock à 150 ton (!) hade rasat ner på väg N90. Fick vänta 5 timmar i Lyon på bussen, sen tog det 6 timmars bussresa p.g.a. köer. Kändes oerhört dumt när det går tåg från Lyon till Sain Bourg Maurice och sen bergbana till Les Arcs 1600. </p><p></p><p>Blev ändå en bra vecka med bra åkning, sol, god mat och lite mycket vin. </p><p></p><p></p><p>[ATTACH]37456[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chew, post: 1315388, member: 184705"] Fick bli Les Arcs för första gången för min del. Trodde det skulle vara lagom kallt när jag åker första veckan i februari. Nej, det var på tok för varmt med +6 grader och stark sol varje dag. Det är iofs ganska skönt men det blev uteslutande piståkning när det var var en vecka innan det snöade senast. Visserligen 70 cm, vilket nog var en välbehövlig påfyllning för det var tunt, isigt och stenigt på sina ställen. Såklart massiva pucklar i alla svarta pister också. Men det var bland den jobbigaste resan jag gjort i mitt liv för att ta sig dit. Fyra stenblock à 150 ton (!) hade rasat ner på väg N90. Fick vänta 5 timmar i Lyon på bussen, sen tog det 6 timmars bussresa p.g.a. köer. Kändes oerhört dumt när det går tåg från Lyon till Sain Bourg Maurice och sen bergbana till Les Arcs 1600. Blev ändå en bra vecka med bra åkning, sol, god mat och lite mycket vin. [ATTACH width="527px"]37456[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp