Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1316398" data-attributes="member: 175247"><p>Om jag är i Pancheron och vill åka i någon annan del av systemet med bra åkning (t ex röd 46 vid Bontadini) så måste jag igenom ett stort trist område med transportåkning och en massa liftåkning inkl. en del köer.</p><p>Om du bor i den centrala delen av byn måste du ta Cretaz liften upp. En fm ville vi prova Ventina nr 7 uppifrån Testa Grigia. För att komma dit måste vi först ta. Cretazliften, sedan Pancheronliften, därefter en lååång transportpist till Plan Maison, sedan Gondolen till Bianche Laghi, därifrån Kabinen (liftkö) till Testa Grigia.</p><p>Det tog 1 h och 20 min att komma dit. Det går fortare att ta bilen från Lanersbach, parkera i Hintertux och ta liftarna upp till Gefrorene Wand.</p><p>Vill jag ta mig till övre delen av Valtournenche som också är bra, så är det också tidsödande klydd att ta sig dit.</p><p>Det mesta av Cervina skidområde är ointressant skidåkning, men det är ju förstås bara min åsikt. Det är en utpräglad charterort där nästan alla kör på hyrskidor och tycker att de långa breda transportpisterna är trevliga (måste de tycka eftersom nästan alla håller till där).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1316398, member: 175247"] Om jag är i Pancheron och vill åka i någon annan del av systemet med bra åkning (t ex röd 46 vid Bontadini) så måste jag igenom ett stort trist område med transportåkning och en massa liftåkning inkl. en del köer. Om du bor i den centrala delen av byn måste du ta Cretaz liften upp. En fm ville vi prova Ventina nr 7 uppifrån Testa Grigia. För att komma dit måste vi först ta. Cretazliften, sedan Pancheronliften, därefter en lååång transportpist till Plan Maison, sedan Gondolen till Bianche Laghi, därifrån Kabinen (liftkö) till Testa Grigia. Det tog 1 h och 20 min att komma dit. Det går fortare att ta bilen från Lanersbach, parkera i Hintertux och ta liftarna upp till Gefrorene Wand. Vill jag ta mig till övre delen av Valtournenche som också är bra, så är det också tidsödande klydd att ta sig dit. Det mesta av Cervina skidområde är ointressant skidåkning, men det är ju förstås bara min åsikt. Det är en utpräglad charterort där nästan alla kör på hyrskidor och tycker att de långa breda transportpisterna är trevliga (måste de tycka eftersom nästan alla håller till där). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp