Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1316499" data-attributes="member: 175247"><p>Jag vet inte om v.8 är något speciellt i Cervinia, men här är mycket folk och hotellen är fullbelagda. Rena ”svensk-kolonin” är det här också.</p><p>På samtliga backrestauranger där de har haft bordsservering på terrasserna (de vi har försökt äta lunch på) har de krävt bordsbokning i förväg. Det råkade vi bl a ut för när vi tog pist röd 1 från toppen av Bec Carre, och vi blev nekade på samtliga restauranger ända ner till byn fastän det fanns lediga bord när vi kom förbi. På restaurangen Chez Gabriel uppe i Valtournenche systemet är det bara att sätta sig vid ett ledigt bord, de har SB och ingen bordsservering.</p><p>Förra året v.8 i Livigno var inte alls som här, och det var både vänligare service och lägre priser. ”Bombardino-Index” €5- vs. €8-.</p><p>På Fluhalp åt vi också lunch under Zermatt-touren, det var resebyrån som hade bokat bord där. En liten lunch med Rösti och en Cola gick på 1000 pistoler för två pers.<img class="smilie smilie--emoji" alt="💸" src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f4b8.png" title="Money with wings :money_with_wings:" data-shortname=":money_with_wings:" loading="lazy" width="64" height="64" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1316499, member: 175247"] Jag vet inte om v.8 är något speciellt i Cervinia, men här är mycket folk och hotellen är fullbelagda. Rena ”svensk-kolonin” är det här också. På samtliga backrestauranger där de har haft bordsservering på terrasserna (de vi har försökt äta lunch på) har de krävt bordsbokning i förväg. Det råkade vi bl a ut för när vi tog pist röd 1 från toppen av Bec Carre, och vi blev nekade på samtliga restauranger ända ner till byn fastän det fanns lediga bord när vi kom förbi. På restaurangen Chez Gabriel uppe i Valtournenche systemet är det bara att sätta sig vid ett ledigt bord, de har SB och ingen bordsservering. Förra året v.8 i Livigno var inte alls som här, och det var både vänligare service och lägre priser. ”Bombardino-Index” €5- vs. €8-. På Fluhalp åt vi också lunch under Zermatt-touren, det var resebyrån som hade bokat bord där. En liten lunch med Rösti och en Cola gick på 1000 pistoler för två pers.💸 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp