Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TopiNieminen" data-source="post: 1327867" data-attributes="member: 164371"><p>Jag är ingen veckoresenär. Om jag vill upptäcka länder även jag inte tänker åka skidor. </p><p>Börja med hitta någon källa som besörjer uppvärmning, all tillverkning av produkter vi använder (såsom mat, uppvärmning av hus och hem, kläder, skidor, tåg, elbilar osv). Vind och sol har inte visat sig å mäkta mot våra krav, inte ens i länderna som har 12h dagsljus och sommarklimat åretrunt. </p><p>Jag vet exakt vad du är utefter och du säkert ser motargument liknande mina dagligen, men jag förstår inte att miljöarbetet stampar stilla i form av ohållbara sol- och vindkraftsförsök här uppe i norden. Jag skulle vilja se dig som är så ambitiös i dessa frågor å komma med något som löser problemet globalt, vore kul om du kunde påverka Kina, Indien, Pakistan osv. att de skulle börja jobba med nedmontering av kol- och oljekraft.</p><p>Och återstarta tillverkning av ovannämnda produkter i varje Europeiskt land, så slipper man köpa importerade produkter som är producerade genom att bruka skitigt elektricitet. Sluta ät högproducerad mat t.ex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TopiNieminen, post: 1327867, member: 164371"] Jag är ingen veckoresenär. Om jag vill upptäcka länder även jag inte tänker åka skidor. Börja med hitta någon källa som besörjer uppvärmning, all tillverkning av produkter vi använder (såsom mat, uppvärmning av hus och hem, kläder, skidor, tåg, elbilar osv). Vind och sol har inte visat sig å mäkta mot våra krav, inte ens i länderna som har 12h dagsljus och sommarklimat åretrunt. Jag vet exakt vad du är utefter och du säkert ser motargument liknande mina dagligen, men jag förstår inte att miljöarbetet stampar stilla i form av ohållbara sol- och vindkraftsförsök här uppe i norden. Jag skulle vilja se dig som är så ambitiös i dessa frågor å komma med något som löser problemet globalt, vore kul om du kunde påverka Kina, Indien, Pakistan osv. att de skulle börja jobba med nedmontering av kol- och oljekraft. Och återstarta tillverkning av ovannämnda produkter i varje Europeiskt land, så slipper man köpa importerade produkter som är producerade genom att bruka skitigt elektricitet. Sluta ät högproducerad mat t.ex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp