Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1337415" data-attributes="member: 175247"><p>Du har begränsad budget, men de ställen du åker till är de absolut dyraste, tyvärr. Ischgl är extremt dyrt, har blivit en riktig high society ort.</p><p>Extremt mycket folk i Ischgl också, trevligare i Kappl och See som ligger i samma dal, och billigare liftkort, boende och mat.</p><p></p><p>Du kan hyra en bil som du har på plats, och sedan besöka olika skidområden varje dag, och då behöver du inte byta boende under veckan heller. Skidområden behöver inte vara stora om man växlar mellan olika, det är kvalitén på åkningen som är det viktiga tycker jag. Och att slippa stora mängder turister och liftköer.</p><p>[USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER] 's förslag med de små byarna i Aosta är ju perfekt för en sådan tripp.</p><p>Och priserna på liftkort och lunch i backen där är nog mindre än hälften av vad det kostar i Ischgl.</p><p>Många skiddalar har också gratis skidbuss mellan de olika skidområdena. Jag använder alltid skidbussen i stället för bilen om jag har nära til en hållplats från boendet. Skidbussen är mer praktisk och kör ända fram till liften och man slipper i- och urlastning med skidor och pjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1337415, member: 175247"] Du har begränsad budget, men de ställen du åker till är de absolut dyraste, tyvärr. Ischgl är extremt dyrt, har blivit en riktig high society ort. Extremt mycket folk i Ischgl också, trevligare i Kappl och See som ligger i samma dal, och billigare liftkort, boende och mat. Du kan hyra en bil som du har på plats, och sedan besöka olika skidområden varje dag, och då behöver du inte byta boende under veckan heller. Skidområden behöver inte vara stora om man växlar mellan olika, det är kvalitén på åkningen som är det viktiga tycker jag. Och att slippa stora mängder turister och liftköer. [USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER] 's förslag med de små byarna i Aosta är ju perfekt för en sådan tripp. Och priserna på liftkort och lunch i backen där är nog mindre än hälften av vad det kostar i Ischgl. Många skiddalar har också gratis skidbuss mellan de olika skidområdena. Jag använder alltid skidbussen i stället för bilen om jag har nära til en hållplats från boendet. Skidbussen är mer praktisk och kör ända fram till liften och man slipper i- och urlastning med skidor och pjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp