Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1337513" data-attributes="member: 175247"><p>Förvånansvärt nog är det inte alltid så, vår februariresa i år hade kostat mer om vi bokat allt själv med exakt samma hotell och resa fram och tillbaka som man också bokar själv.</p><p>Men visst går det att ordna billigare själv, men då blir det ofta någon variant som inte är direkt jämförbar med en charterresa. Charterbolagen har en del stordriftsfördelar när det gäller flyg och transfer (och guiderna på plats har inga höga löner).</p><p></p><p>EDIT: Sen är jag inte så förtjust i flygresor med så mycket packning som man har på en skidresa, framför allt inte om man ska lasta om till en hyrbil för egen transfer. Behagligare åka med egen bil och en gasthausövernattning med wienerschnitzel och en weizen på vägen ner. Men det gäller Österrike och östra Schweiz, annars blir det för långt att köra tycker jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1337513, member: 175247"] Förvånansvärt nog är det inte alltid så, vår februariresa i år hade kostat mer om vi bokat allt själv med exakt samma hotell och resa fram och tillbaka som man också bokar själv. Men visst går det att ordna billigare själv, men då blir det ofta någon variant som inte är direkt jämförbar med en charterresa. Charterbolagen har en del stordriftsfördelar när det gäller flyg och transfer (och guiderna på plats har inga höga löner). EDIT: Sen är jag inte så förtjust i flygresor med så mycket packning som man har på en skidresa, framför allt inte om man ska lasta om till en hyrbil för egen transfer. Behagligare åka med egen bil och en gasthausövernattning med wienerschnitzel och en weizen på vägen ner. Men det gäller Österrike och östra Schweiz, annars blir det för långt att köra tycker jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Blir det någon skidåkning i vinter?
Tillbaka
Topp