Blivit blåst?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Blivit blåst?
Hej,

Jag köpte ett sånt här Membercard Diamond av Skipark 360 AB för 3500kr, företaget som nu försatts i konkurs. Förutom förödmjukelsen att mitt namn nu kommer stå på listan till ett floppat projekt (en av förmånerna med Diamondcard var att få synas) missar jag nu även VIP-inbjudningar och skidpass under två VIP-dagar.

http://skipark360.noxshop.se/?category_id=&item_id=100

Jag ångrar mig somfan och inser såklart att det var jävligt onödigt och dumt men tror ni man kommer få tillbaka pengarna eller försvinner dom i och med konkursen?

Blivit blåst?
havreboll sa:
sannolikheten för att du ska få tillbaka några pengar från konkursboet är Asymptotiskt närmande noll.
Varför det? Är det inte aktieägarna som i första hand ska bli lidande av en konkurs?

Blivit blåst?
Vid en konkurs kommer pengarna i första hand att försöka täcka skulder, löner och skatter. Sannolikheten för att det finns pengar kvar i bolaget minskar för varje dag, därav min tidigare post. Dock kommer det alltid finnas en liten sannolikhet för att du kommer få pengar tillbaka. Därav mitt uttryck kring asymptot (Tack carl bildt).

http://www.skatteverket.se/privat/s...mm/aktier.4.19b9f599116a9e8ef36800010819.html

Dessutom säger detta det mesta:

Om det bolag som du äger aktier i försätts i konkurs eller går i likvidation betraktas det som om du avyttrat aktierna. En svensk aktie anses avyttrad den dag det bolag som gett ut aktien försatts i konkurs. Försäljningspriset för dina aktier är då noll kronor.

Aktier är en risk, det kan ge utdelning men det kan också innebära att man förlorar sina pengar.

Senast ändrad:
Blivit blåst?
Det var somfan!

Men jag googlade lite och hittade det här i en tidningsartikel som handlar om ägaren G* B*

Bland annat har han två konkurser i bagaget, och 2006 dömdes han för bedrägeri sedan han erkänt att han lurat sig till 200 000 kronor från a-kassan. Detta är dock inget han sticker under stol med och inget han är stolt över, men säger samtidigt att han har lagt det bakom sig.

Tänk om det är så att han bara startar massa företag för att blåsa folk på pengar? :(

Blivit blåst?
Mm så kan det bli vid aktieköp. Det är en risk, så chansen att du får tillbaka pengar är nog väldigt liten.

Konstigt att han Glenn inte fått näringsförbud efter två konkurser och en bedrägeridom. Hoppas staten håller lite koll på den snubben i framtiden. Finns tyvärr alldeles för många oseriösa aktörer i Sverige.

Blivit blåst?
AnteeL sa:
Mm så kan det bli vid aktieköp. Det är en risk, så chansen att du får tillbaka pengar är nog väldigt liten.

Konstigt att han Glenn inte fått näringsförbud efter två konkurser och en bedrägeridom. Hoppas staten håller lite koll på den snubben i framtiden. Finns tyvärr alldeles för många oseriösa aktörer likt han i Sverige.
I praktiken har han väl nu faktiskt 3 konkurser bakom sig...

Han har alldeles precis startat ett nytt företag med det intressanta namnet Bovin Invest som får en att fundera vad det ska syssla med.

Blivit blåst?
felix sa:
Hej,

Jag köpte ett sånt här Membercard Diamond av Skipark 360 AB för 3500kr, företaget som nu försatts i konkurs. Förutom förödmjukelsen att mitt namn nu kommer stå på listan till ett floppat projekt (en av förmånerna med Diamondcard var att få synas) missar jag nu även VIP-inbjudningar och skidpass under två VIP-dagar.

Jag ångrar mig somfan och inser såklart att det var jävligt onödigt och dumt men tror ni man kommer få tillbaka pengarna eller försvinner dom i och med konkursen?
Hej Felix
Det som har hänt med Skipark beror på flera olika omständigheter. Dels en intern strid mellan investerare och 2 av oss huvudägare. Dessutom världsmarknadsläget. Det som hände var att vi inte skipark inte fick ut en tillgång som balanserade vår bokföring, för att den var låst av en investerare på som vi anser felaktigt sätt. När dom sedan ville köpa bolaget för 1 kr så gick inte huvudägarna med på det och därför sattes bolaget först i likvidation. När inte den gick att genomföra så försattes bolaget i konkurs. Tillgången har nu, som vi också påpekade, förts in i bolaget. Hade investerarna lyssnat på oss hade vi inte hamnat i konkurs. Det finns redan nya investerare, markägare och sponsorer som vill förverkliga skipark360, men vi avvaktar vad som händer i konkursen.

Det som har hänt med ditt medlemskap är olyckligt och om du skriver ett mail till mig på glenn@skipark360.se så skall jag se till att du får tillbaka dina pengar. För du har väl ett medlemskap?

När det gäller mig som person så har jag 2 konkurser. Men det var ett moderbolag och dess dotterbolag. Det var jag själv som satte bolaget i konkurs eftersom ägarna inte ville. Min skyldighet som vd enligt bokföringslag var att sätta bolaget i konkurs. Konkursen skötes helt utan anmärkning från konkursförvaltaren. I skipark fallet ansåg vi huvudägare att det fanns goda chanser att driva bolaget vidare med ny konstellation.

Är det någon som vill veta mer om bedrägeriet så får ni gärna maila eller ringa mig. Om ni tål sanningen. :)

Mvh
Glenn Bovin

Blivit blåst?
skipark360AB sa:
felix sa:
Hej,

Hej Felix
Det som har hänt med Skipark beror på flera olika omständigheter. Dels en intern strid mellan investerare och 2 av oss huvudägare. Dessutom världsmarknadsläget. Det som hände var att vi inte skipark inte fick ut en tillgång som balanserade vår bokföring, för att den var låst av en investerare på som vi anser felaktigt sätt. När dom sedan ville köpa bolaget för 1 kr så gick inte huvudägarna med på det och därför sattes bolaget först i likvidation. När inte den gick att genomföra så försattes bolaget i konkurs. Tillgången har nu, som vi också påpekade, förts in i bolaget. Hade investerarna lyssnat på oss hade vi inte hamnat i konkurs. Det finns redan nya investerare, markägare och sponsorer som vill förverkliga skipark360, men vi avvaktar vad som händer i konkursen.

Det som har hänt med ditt medlemskap är olyckligt och om du skriver ett mail till mig på glenn@skipark360.se så skall jag se till att du får tillbaka dina pengar. För du har väl ett medlemskap?

När det gäller mig som person så har jag 2 konkurser. Men det var ett moderbolag och dess dotterbolag. Det var jag själv som satte bolaget i konkurs eftersom ägarna inte ville. Min skyldighet som vd enligt bokföringslag var att sätta bolaget i konkurs. Konkursen skötes helt utan anmärkning från konkursförvaltaren. I skipark fallet ansåg vi huvudägare att det fanns goda chanser att driva bolaget vidare med ny konstellation.

Är det någon som vill veta mer om bedrägeriet så får ni gärna maila eller ringa mig. Om ni tål sanningen. :)

Mvh
Glenn Bovin
sounds legit

Blivit blåst?
Hur mycket kapital hade investerats i projektet innan bolaget gick chapter 11? Sorry Glenn men ditt CV ser inte allt för imponerande ut.

Blivit blåst?
Nu hejar jag på dig igen Glenn, tycker alltid det är så hedersvärt när man som du går in för en öppen diskussion och samtidigt inte försöker gömma undan något. En konkurs behöver ju inte heller vara något dåligt, det kanske var det som var bäst just då!

Synd att det strulade till sig mellan investerarna och huvudägarna i Skipark, hoppas det löser sig och att du har turen med dig i framtida projekt! :)

Blivit blåst?
felix sa:
Hej,

Jag köpte ett sånt här Membercard Diamond av Skipark 360 AB för 3500kr, företaget som nu försatts i konkurs.
Varför köpte du det om stället ändå inte skulle stått klart på typ 2-3 år? Känns lite dumt om du frågar mig

Blivit blåst?
Mycket intressant! Skriv gärna igen... prova att omformulera dig så kanske inlägget får vara kvar. Men tänk på att alla kan förändras och en andra chans är man alltid värd.

Reolsweden sa:
Felix hur gick det?
Fick du några stålar tillbaks?
Jag köpte aldrig något skipass, jag ville bara lyfta den här diskussionen på ett intressant sätt... och visst blev det intressant?

Blivit blåst?
felix sa:
Jag köpte aldrig något skipass, jag ville bara lyfta den här diskussionen på ett intressant sätt... och visst blev det intressant?
Du skrev ju det i ditt första inlägg, "Jag köpte ett sånt här Membercard Diamond av Skipark 360 AB för 3500kr, företaget som nu försatts i konkurs."

Eller ljög ditt första inlägg. Jag är tämligen förvirrad just nu

Blivit blåst?
naje sa:
felix sa:
Du skrev ju det i ditt första inlägg, "Jag köpte ett sånt här Membercard Diamond av Skipark 360 AB för 3500kr, företaget som nu försatts i konkurs."

Eller ljög ditt första inlägg. Jag är tämligen förvirrad just nu
Det stämmer att jag ljög. Vad kan straffet för detta tänkas bli?

Blivit blåst?
Men nä fy felix, har du skrivit nåt som inte var sant på internet!?
Nu blir det ju jättesvårt att lita på vad som står på internet, det kanske inte är sant ju?

Tillbaka
Topp