Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Blivit lurad eller ej? Pjäxköp. HJÄLP!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1077301" data-attributes="member: 29440"><p>Hej, 90 i flex låter alldeles för mjukt för dig. Dock så går det inte att jämföra flex mellan olika märken då alla verkar mäta på sitt eget sätt.</p><p>Jag har som du tävlat som ung fram till C:a 17 års ålder men det var väldigt länge sedan.</p><p>Har åkt mest pist och några år telemark efter det men de senaste åren har jag åkt en del utanför pisten och har nu ett par 110mm breda skidor.</p><p>Köpte nya pjäxor till förra säsongen och ville inte ha allt för hårda denna gång då jag har haft 120-130 i flex innan. Provade tre olika pjäxor i 110 flex. Den mjukaste var en Lange och den hårdaste var Tecnica. Lange var aldeles för mjuk så provade en i 130 vilken kändes bättre. Slutade dock med att jag valde Tecnica i 110 som ändå var lite hårdare,</p><p>Så man måste jämför olika pjäxor för att känna vilket flex de har och som du tror passar dig bäst.</p><p>Tänk också på att det är varmare i skidbutiken än i backen vilket påverkar flexen.</p><p>Gå till någon butik i Sthlm och prova lite olika pjäxor med olika flex så du får en uppfattning.</p><p></p><p>Men jag är mycket tveksam att 90 skulle funka för dig om du nu vill ha hårda pjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1077301, member: 29440"] Hej, 90 i flex låter alldeles för mjukt för dig. Dock så går det inte att jämföra flex mellan olika märken då alla verkar mäta på sitt eget sätt. Jag har som du tävlat som ung fram till C:a 17 års ålder men det var väldigt länge sedan. Har åkt mest pist och några år telemark efter det men de senaste åren har jag åkt en del utanför pisten och har nu ett par 110mm breda skidor. Köpte nya pjäxor till förra säsongen och ville inte ha allt för hårda denna gång då jag har haft 120-130 i flex innan. Provade tre olika pjäxor i 110 flex. Den mjukaste var en Lange och den hårdaste var Tecnica. Lange var aldeles för mjuk så provade en i 130 vilken kändes bättre. Slutade dock med att jag valde Tecnica i 110 som ändå var lite hårdare, Så man måste jämför olika pjäxor för att känna vilket flex de har och som du tror passar dig bäst. Tänk också på att det är varmare i skidbutiken än i backen vilket påverkar flexen. Gå till någon butik i Sthlm och prova lite olika pjäxor med olika flex så du får en uppfattning. Men jag är mycket tveksam att 90 skulle funka för dig om du nu vill ha hårda pjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Blivit lurad eller ej? Pjäxköp. HJÄLP!
Tillbaka
Topp