Blixt hjälp

Blixt hjälp
Inte då! Yongnou 565 EXII duger finfint! Med deras RF 602-sändare har du ett bra paket. Deras RF 602 sändare är bland de bättre på marknaden skall sägas. Jag hade mindre missar med dom än med Pocket wizard, och fler använder än jag håller med om detta. Annars finns ju Alien Bees remotes, oxå riktigt bra.

Blixt hjälp
har en yn462, funakr fint, helt manuell men funkar bra som offshoe, metz blixtar funkar oxo bra, lite lökigare menyer än canons blixtar, men bra tryck å funkar fint som offshoe.

på papperet verkar den här sändaren rikigt bra, men det kostar ju.
http://kaffebrus.com/radiokit-med-e-ttl-for-canon-eos-pixel-tr-332-1327.html

men då måste du köra canons dyrare blixtar oxo.

Vet inte vad du fotar med för kamera? Ska du ha till canon så är det nog säkrast om du köper pirat rakt igenom, eller allt Canon. köper du en pirat sändare och en canon blixt så brukar det fungera lite dassigt.

Elinchrome är oxo skyssta sändare,har sånna själv, ingen high speed sync som på sändaren jag länkade ( om du ska ta kort med kortare slutartid än 200) bra räckvidd, står att den klarar 100m, stämmer nog rätt bra med verkligheten.

Blixt hjälp
YN-465 finns med ttl , den köstä en 500ing mer än 462an, men du måste köpa en rättdyr radiosändare för att ttl ska fungera när du kör offshoe. Köra mina helt manuelt, finns ju exponerings mätare som du kan få värden från för att ställa in bilxtarna. Men dom kostar mkt dom oxo, lr ja, 1-3 000.

Det går bra å prova sig fram , jag har varken exponerings mätare eller ttl på mina radio sändare. går bra endå.

Radio sändaren jag länkade innan har ju ttl och high speed sync (hss), du kommer klara dig sjukt länge med det kittet om du har dom pegnarna, men det blir mkt dyrare än om du kör allt pirat och skippar ttl och hss.

Blixt hjälp
skanken sa:
YN-465 finns med ttl , den köstä en 500ing mer än 462an, men du måste köpa en rättdyr radiosändare för att ttl ska fungera när du kör offshoe. Köra mina helt manuelt, finns ju exponerings mätare som du kan få värden från för att ställa in bilxtarna. Men dom kostar mkt dom oxo, lr ja, 1-3 000.

Det går bra å prova sig fram , jag har varken exponerings mätare eller ttl på mina radio sändare. går bra endå.

Radio sändaren jag länkade innan har ju ttl och high speed sync (hss), du kommer klara dig sjukt länge med det kittet om du har dom pegnarna, men det blir mkt dyrare än om du kör allt pirat och skippar ttl och hss.
Yes, Köpte en 462 + triggern jag länkade precis efter jag skapade tråden. Funkade svin bra tills blixten stod ute i regnet under ett railjam.. plastpåse över är det som gäller i fortsättningen. Har kollat på yn550 och canons 430ex. Värt att lägga de extra pangarna på orginal eller ska jag satsa på china och bättre trigger?

Blixt hjälp
Antingen all in. Köpa bra skit ellet bara kina, skillnaden blir inte stor om du inte köper ett kitt med hss å ttl. Enda skillnaden är att du kanske får bättre räckvidd å eventuellt pålitligare, menfungerade ditt kitt bra innan så ärä väll bara å köra på!
Å som sagt så ärä inge bra å köra tex canon blixt å radio sändare av annat fabrikat, om du inte kan prova innan du köper. Kompabiliteten är ofta dassig. Metz har en likvärdig canon 420 blixten, om du vill köpa en bättre blixt än tex462an.

Blixt hjälp
Mitt setup är en canon ex550 och cactus v5. det kostade mig 2500kr. Cactus v5 kostar cirkus 800kr och har en räckvidd på 150meter!! håller bra och drar inte mycket batteri!!

Blixt hjälp
Såg att någon länkade Pixel Knight från Kaffebrus.
Jag vill tipsa om en motsvarighet, Pixel King från Benro Sverige (http://benrosverige.se/).
Kollar man ebay så kostar dessa 2 precis lika mycket. Kaffebrus har ett sjukt pålägg på vissa saker de säljer.
Har själv King sen några dagar tillbaka och de verkar fungera bra. Dock blir de ganska opålitliga när det blir riktigt kallt har jag märkt...

Tillbaka
Topp