Blixt!

Patriik_L

Ny medlem
Blixt!
Hej!

På många skid/snowboard bilder så har man blixten från en annan vinkel.

Vad kostar en sån blixt och vad heter den?

Jag har en Canon EOS400d

Blixt!
canon eos speedlite 540exII har jag, funkar prima! sök lite på scandinavianphoto så finner du några schyssta blixtar.

Blixt!
Jag kör en speedlite 430ex med elinchrom skyports. Kolla in speedlite 430exII, relativt billig blixt med bra drag. Ett skyport set kan man hitta för runt 2000 kr. Då kan du stå 120m från blixten. Om du har bra med pengar, så köp pocketwizards.

Spana in mina bilder, speedlite 430ex + skyports.

/Simon

Blixt!
köp en billig blixt, tex en av soligors billiga varianter, och sen så köper du en slav mottagare som du skruvar fast på blixt skon så kan du köra med IRsändare eller radio sändare, eller med den inbyggda blixten.. Det måste välll vara det billigaste alternativet, dock så kan du bara stå ca 20m från blixten vid fri sikt.. men man får ju oftast vad man betalar för

Blixt!
är väl närmare 1000kr för ett skyport set än 2000kr? iaf sist ja kollade

använder både pw och skyport, spyport är smidigare. helt klart
svårt för mig att motivera pw's även om jag använder dom 90% av tiden då jag bara har två skyportmottagare.

att köpa en 430/580ex/exII som extern blixt är det dummaste du kan göra.
du betalar massor för funktioner du aldrig använder. köp gamla 540ex eller nikon SB blixtar för en bråkdel av priset. jag har antagligen betalat mindre för mina tre 540 än dom ovanför mighar betalat för en EX blixt...

Blixt!
visst små blixtar som 580ex är smidiga att ha med sig men vill du kunna fräsa på med ljus är det typ en Elinchrome Ranger RX blixt du skall köpa, fast de ligger i en helt annan prisklass, runt 20.000:- får du ge för en sån men köper du en sån är möjligheterna oändliga. Finns massor med tillbehör, olika reflektorer är väll det man använder när man fotar snowboard men får du för dig att fota porträtt och liknande finns stora softboxar och raster att använda.

Blixt!
jag har en ranger rx också. får ofta stanna hemma i förmån för små strobes... dock får rangern följa med då det är större grejjer som ska fotas, känner mig dock sällan begränsad av småstrobes då det enbart är rails, skate eller typ streetjibs som ska fotas

sen att föreslå ett 20k blixtpaket till en fjortonårig grabb känns väl rätt dumt?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp