Blizzard Fr18

Blizzard Fr18
Tjena!
Testade denna skida någar dagar under julen i St Anton. Den är väldigt livlig, så livlig att den är orolig. Man måste vara på sin vakt hela tiden för att den inte ska skära iväg åt fel håll. Kan tänka mig att det är twintippen som ger skidan denna egenskap. Annars är det en rätt stabil skida med mycket sväng (funkar bra till storslalom). Har inte provat den i offpist men i och med att den ärså pass fet så funkar den säkert bra där också. I puckel gillade jag inte fr18. Funkar bäst när man pressar den. Roligare än Salomon X-scream series. Om du inte behöver twintippen så tycker jag att du ska köpa fr20 i stället. Lite fetare och inte lika orolig.
Viktor

Blizzard Fr18
hej...
Har åkt på nämnda skida en dag. Det var en rolig och snabbsvängd, men i mitt tycke för orolig skida. Den har bra isgrepp och går att åka både snabbt och långsamt (varför man ska åka långsamt vet jag i och för sig inte...) med, men jag tycker som sagt att den är för orolig. Den är inte fladdrig, utan mer nervös i sidled...hugger ungefär. Jag köpte Völkl Vertigo G31 istället...en betydligt stabilare skida. Om du inte åker jättefort tycker jag att klassikern salomon x-scream är skönare. Lycka till! /blixten

Tillbaka
Topp