BMW bjuder på skrattfest

m_a_o

Ny medlem
BMW bjuder på skrattfest
Bubblande av skratt men ändå lätt förskräckt stavar jag mig igenom BMW:s kundtidning, BMW Magasin 4/2001. En härlig skrattfest med ett snörelaterat crescendo.
Som imagehöjare har BMW beslutat sig för att sätta sitt varumärke på en snowboardserie som säljs in i magasinet på följande vis:

"Mångsidig i varje snöigt läge. Den sportiga snowboarden är helt inriktad på maximalt nöje och ren åkglädje. Medelbred snowboard med långt skrove som klarar djup snö, garanterat snabb kantväxling på en smal pist. Maximalt kantgrepp genom stark midjebindning lovar bra grepp i skarpa kurvor och sportig åkning. Längd 151cm eller 161 cm"

Va? Blir man inte sugen så säg. Jag är framförallt imponerad av att de lyckats kombinera ett långt skrove med en stark midjebindning, kan ju inte vara annat än succé på en smal pist. Bara att ringa in och beställa...

Måste säga att det är svårt att förstå den totala brist på kunskap som krävs för att åstadkomma en sån kavalkad av nonsens.
Samtidigt lite härligt när man inser att snowboard uppenbarligen inte är så jävla mainstream ändå.

BMW bjuder på skrattfest
När de släpper sina nya carvingskidor för stor åkning i Alaska kombinerat med kort svängradie för tajt slalomkörning i pist, slår jag till direkt!

;-) / MM

BMW bjuder på skrattfest
Glädjande nog har de varit vänliga att lägga ut skiten i något redigerad vesion på nätet också, kolla på http://www.bmw.se/pages/accessoarer/snowboard.jsp
Som grädde på moset bjuder dom även på lite skoj skateboardsnack:

"Streetcarver
High-tech när den är som bäst. Med denna sportiga rullbräda får fritidssporten en annan dimension.
Snowboard- och surfkänslan kommer ut på gatan. Sitt progressiva styrningsbeteende får streetcarvern genom viktfördelning, sk "uppkantning", en avsiktlig riktningsändring. Det blir möjligt med "carving" på gatan och häftiga styrmanövrer framför garageporten. Om man vill åka i höga hastigheter stabiliseras streetcarvern automatiskt genom åkarens kroppsvikt, vilket ger ett lugnt och kontrollerat åknöje."

Kolla http://www.bmw.se/pages/accessoarer/streetcarver.jsp

BMW bjuder på skrattfest
Snowboard torde väl vara jävligt mainstream när tom BMW säljer dom? Tycker att de flesta skid och brädmärken marknadsför sig med mumbo-jumbo och spelar på den eventuelle köparens ballkomplex. Tex gissa vilket skidmärke som skriver så här: Natural strength.
Evolution created species that live in total osmosis with their environment : wolves in the snow, whales in the ocean; these mammals adapt instinctively to their natural environment. As for human beings, they like to feel comfortable everywhere; to be free to choose, and not have to think or plan ahead, but just follow their own intuition...This is a state of mind adopted by an entire generation of riders. To anticipate their expectations and better meet their needs, the "gissa vad" line, was created.
Oh yeah!!! Översätt det till svenska och se hur coolt det blir. Ett med naturen liksom. Nej nu ska jag ut och "fetrippa" i "flatlightet" Cred boys.

BMW bjuder på skrattfest
För mig blir något mainstream när företeelsen är tillgänglig för alla på någorlunda lika vilkor.
Snowboard som företeelse/sport är uppenbarligen inte tillgängligt för BMW. Det torde väl vara tydligt för alla som på något sätt bryr sig om företeelsen snowboard att BMW inte har något som helst med den att göra. Deras försök att renomésnylta på oss utförsåkare och därmed bredda sporten/göra den mer mainstream, misslyckas följdaktligen kapitalt och vi med insikt kan sträcka på oss och le lite i mjugg åt deras famlande i mörkret.
Tyvär är mörkerfamlande även vanligt hos de reklambyråer som anlitas av skid- och snowboardmärken världen över. Vilket får till följd att vi även kan skratta åt uttryck som: "den skurna svängens exakthet" och "knädjup pulversnö" när några av de största märkena vill sälja på oss ny utrustning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp