BMX hjälp önskas!

bullbox

Ny medlem
BMX hjälp önskas!
Hej!
Jag har en son som önskar sig en ny Bmx, och jag vet inte vad jag ska köpa för någon. Hjälp!
Han har i dag en Gt och den är tydligen helt fel iallafall. Han pratar om att han vill ha en street. Är det någon som har lust att ge mig lite information om det, och på vettiga märken att titta efter. Tack på förhand/en förrvirad mamma.

BMX hjälp önskas!
Hejj
En street bmx ska användas för att grinda (glida) på olika saker, hoppa runt mm. Du kan ju alltid ta en titt i era närmaste sportaffärer om inte sonen har några stora krav. Men vill han ha BRA grejjer så måste man köpa via internet och ibland från andra länder.
En bra svensk hemsida för street bmxar är www.childstore.com , dom har endel cyklar, men tyvärr inte så mycket. Kolla på www.soulcycle.com , där har dom en hel del cyklar, men det är dock i nederländerna, men det är gratis frakt så det ska nog gå bra att beställa därifrån.
BRA märken är wethepeople, Flybikes mm.
Men ta en titt på hemsidorna så hittar du säkert nåt :)
hoppas det var till nån hjälp..

BMX hjälp önskas!
kolla även in http://www.oneoff.com

där säljs ovannämda märken. men ta med han till nån sportaffär/cykelaffär först. han kan hitta nån där. fast nu kan det vara lite svårt att hitta någon.... så ett annat alternativ är att vänta till våren.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp