bmx...vilken?

f.r.e.e

Ny medlem
bmx...vilken?
SKA köpa en bmx & undrar vikken som är bra....helst dirt...
är cyclepro octane bra.....elller ska jag satsa på en diamondback......

enda skillnadendet är att jag får octanen för 3000:- och
diamondbacken kosta 7 papp.....

vet inte om det har ngn betydelse men jag är 170 och väger 64kg

hoppas att ngn kan svara...

bmx...vilken?
tjenare ... om du vill ha en bra dirt street bmx så ska du antingen köpa en wethepeople,s&m eller huffybmx mm men dom måste man beställa i från usa eller england och dom kostar ca 7,000 men annars så har cyclepro en bra bmxsom heter thrust,jag hade en sån förrut och den e grym.. om du ska köpa en så ska du kolla så att det är ett 3 delat vevparti ,annars håller det inte nå bra...//erik

bmx...vilken?
asså jag skulle köpt en skön HD i fall jag var dig, Bmx e skit allså lyssna inte på erik, han vet inte sina grejjer skulle sett hans båge när vi cyckla ner för päron berget i ljusdal.. oj oj det var tider vevpartiet brast, skiten lossna allt flög åt skogen. Köp HD det e grejjer !

bmx...vilken?
Tjena. Jag har cyklat bmx i ca 4 år och mitt tips är att först och främst kolla på begagnade grejer, oftast håller cyklarna (ramarna/delarna) så hög kvalitet från början, om de kommer från kända märken, som exempelvis; Wethepeople, S&M, TerribleOne, FlyBikes, Fitbikes m.fl. att de oftast är absolut tillräckligt bra att de kan användas i flera år och alltså kan köpas begagnade. Två bra sidor att kolla efter begagnade grejer efter som drivs av GRYMMA svenska bmx:are är www.childstore.com och www.capitalbmx.com

Mina rekomendationer är att satsa på riktiga grejer direkt som är riktigt bra, och personligen tycker jag inte att Cyclepro och Diamondback hör dit, även om Cyclepro:n kan vara en bra nybörjarcykel för det priset.
Jag skulle verkligen avråda dig från att köpa en Diamondback för 7 papp, för kvailteten motsvarar inte priset och du skulle med stor säkerhet ångra dig efter ganska kort tid.

Den kanske viktigaste frågan du bör ställa dig är hur länge du tror att du kommer hålla på med bmx, känner du att du bara mest vill prova på och se hur det känns skulle nog jag satsa på Cyclepro:n trots allt, för det är ingen dålig nybörjarcykel och den är billig om du inte skulle vilja fortsätta. Den enda risken är att OM du fortsätter kommer du mycket snart vilja ha en ny.

Mitt hetaste tips är i alla fall att kolla på begagnade prylar! Hoppas det hjälpte något och lycka till!

- anders

Tillbaka
Topp