Bo, jobba, öla, bräda Badgastein 08/09!?

bondelin

Ny medlem
Jag och en kompis tänkte dra våran första sässong i BG denna vinter o har lite funderingar angående lite allt möjligt (ja ja har sett liknande forum men vill ha lite mer)

Är det alldeles för tidigt att dra i början på november?? Vill dra iväg så fort som möjligt men det kanske finns lika mycke jobb/boende i december??

Är det många som tar emot "korttidsarbetare"?? med det menar ja arbete på typ 4-5 timmar om dagen så att man får dagarna att gå ihop ekonomiskt samtidigt som man kan åka så mycket som möjligt?

Någon som kanske tillome har något konkret exempel på ställen som söker folk?

Är d några speciella "pappersundersökningar" som man borde kolla upp? typ arbetsvisum, skattepapper etc. eller brukar man sköta sådant på plats?

Självfallet är det även alltid kul om några fler som ska dit hör av sig, så man kan dra påsarna i samma säck om man säger så;)

tjopp!
/ elin

Inget att oroa sig för, finns alla typer av jobb.Enda pappren du behöver är pass och försäkrings kassans sjukkort e111.
Finns två jobb annonser här på FR annars finns kina restaurangen, annars brukar de kflesta ställen anställa på plats.

Bräda? Hör av dej för bra erbjudanden...

Annars löser sig allt på plats, åk i slutet av novmber tycker jag... ni kommer bli galna annars om ni inte får åka på 2 måander... (Riktiga säsongen börjar 1 jan enligt mig ;))

Är det för sent att åka i mellandagarna? Finns det fortfarande jobb då?

Vi är 2-3 tjejer som planerar att dra ner till antingen BG eller engelberg! Vill gärna dela boende om någon är intrsserad!

Tack för svaren=)
fast vad Nosskire menade med erbjudande för bräda fattar ja fortfarande inte?? haha

nu har d iaf bestämts att vi nog åker ner precis i slutet av november. Tar in på sovsal och knatar sedan runt i byn för en liten jobbkoll=)

HUR vi åker ner är dock oklart (buss/bil/tåg), är fortfarande öppna för resekamrater och room mates:P

mallanF, tror absolut det finns jobb kvar i mellandagarna. Har dock hört att många tänker i samma banor som er o kör på svensk familjejul=)

Vet någon nån bra, billig buss sight? hittar bara d gamla vanliga rävarna me t/retur för ett större belopp än flygen..=/

När jag säsongade i BG kom jag ner i mitten av januari och det var inga problem att hitta jobb.

Vad bra! Någon som har några tips angående boende?
Vi hittar gärna några sköna room mates att dela boendet med!

vet inte heller hru vi ska åka ner men just nu känns tåg som det smartaste alternativet, har ju så grymt mycket packning!

bad gastein är ju inte supersnösäkert sa om det blir en dalig snövinter kan det ta ett tag innan ni kan aka :( .... nu försöker jag inte vara pessimist - det kommer bli massor av snö i vinter :)

Supersnösäkert..... nej, där har du väl rätt antar jag. Men shit... för att hitta supersnösäkra områden så får man nog fn tänka sig för vart man ska åka och kanske inte ens ska fundra över Europa eller?? =P
Annars kan man väl aldrig försöka spå hur snön kommer att bli kommande vinter eller kan du kanske?
Det kan bli precis hur som, å det kan ske precis när som, å var som ... även Canada har varit snöfattigt you know....
Men snön har redan börjat lägga sig för er som inte redan har styr på det.. så vem vet... sätt igång att spå.. hihi
Brukar bli kanon när man väl ser tillbaka på den gångna säsången i alla fall.. Men låt oss tro på snön... för tidigt att gå runt med tvivel och oro redan... plus än så länge har bg inte svikit mig i alla fall ! belive......

"ett slag för BG"

@Filip_Tapper-Moritz
jo du har naturligtvis manga poänger med det du skriver, och framförallt är det ju svart att ta hänsyn till lokala snövariationer om man skall planera langt i förväg / stanna pa samma ställe.
Jag tänkte mest att nagra av de senaste aren har ju inte mycket snö kommit förrän början av januari (eller t.o.m. slutet januari / början februari tror jag det var 2007) sa da är det ju kanske smidigare att vara pa ett högre beläget ställe och/eller med en bra glaciär i närheten om man vill kunna köra i gang tidigt pa vintersäsongen.
Sen menade jag egentligen ocksa att manga av de "riktiga" localsen brukar hävda att västra österrike (typ vorarlberg) / schweiz ofta har mer snö tidigt pa vintern pga av sydväst-vädret men det har jag varken statistik eller belägg för (utan mest svammel fran gamla gubbar men de brukar ofta veta vad de dillar om)...

Klart det finns snö nu! ;)
Akte skidor i fredags och bräda i lördags pa Hintertux.
Parken e öppen igen och övre delen av systemet har finfin snö.

På Weitmoseralm söker de två snubbar i vinter, ring Heidi på Weitmoser Schloss på
+43 664 408 18 69
C

Hej, är en kille som bor i München och hade gärna liftat ner till BG för att kolla lite jobb i slutet av november. Någon som har en plats över när ni kör förbi? Hör av er: Unlaboured@hotmail.com

//Johan

Flyget är nu bokat den 3e december o vi kommer bo i sovsal på krone de första dagarna (tror vi). Någon mer som ska ner vid den tiden??

Jag och en polare (20 år båda två) åker ner i början av Januari. Det står mellan BG och St. Anton. Vilka är för/nack-delar med ställena? Verkar som att det är lättare att hitta jobb och boende i BG. Vi är ute efter samma sak som alla andra, åkning och fest. Delar gärna boende med galet folk.
Hur går det för er där nere? status report

Någon som är på att dela boende? Jag åker ner ensam i början på januari. Chansar på att det finns jobb och satsar på att stanna så länge jag kan.

/Maja
majatesch_@hotmail.com

Tillbaka
Topp