Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Bo på skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1094841" data-attributes="member: 121331"><p>Jag bor inte på en skidort i egentlig mening, men med 35 min till Engelberg och 60 min till Andermatt hade jag nog inte fått mer skiddagar oavsett med tanke på heltidsjobb. Tycker det finns två faktorer (jämför fram för allt med folk som kommer ner 3-7 dagar och vill hinna allt).</p><p>1. Tålamod. Du måste inte åka just det åket idag, du har hela vintern på dig.</p><p>2. (Som hjälper mycket med 1.): Lär dig njuta av bra åk för att de är bra åk även om du inte åker dem i ospårat puder.</p><p>Sen har du ju fördelen om du bor på en ort att du ofta ser hur det är just där, var bildas vinddrivor/vindpackat, var går det laviner ofta/sällan/aldrig, har allmänt bra anledning att köpa en bra karta där du kan kolla lutningar osv innan du står mitt i ett åk, osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1094841, member: 121331"] Jag bor inte på en skidort i egentlig mening, men med 35 min till Engelberg och 60 min till Andermatt hade jag nog inte fått mer skiddagar oavsett med tanke på heltidsjobb. Tycker det finns två faktorer (jämför fram för allt med folk som kommer ner 3-7 dagar och vill hinna allt). 1. Tålamod. Du måste inte åka just det åket idag, du har hela vintern på dig. 2. (Som hjälper mycket med 1.): Lär dig njuta av bra åk för att de är bra åk även om du inte åker dem i ospårat puder. Sen har du ju fördelen om du bor på en ort att du ofta ser hur det är just där, var bildas vinddrivor/vindpackat, var går det laviner ofta/sällan/aldrig, har allmänt bra anledning att köpa en bra karta där du kan kolla lutningar osv innan du står mitt i ett åk, osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Bo på skidort
Tillbaka
Topp