Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bobby Brown, trippel flip/cork ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 770747" data-attributes="member: 53337"><p>Och det är därför som det är så bra att vi har dem killarna du nämner! Det gör skidåkning till vad de själva tycker det bör vara. Alla dem kör sjukt clent och jag vet inte själv hur många ggr jag suttit och kollat Delormes del i refresh eller hornbecks selfedit från förra året. Det är sånna åkare som inte kör som någon annan och är först av sitt slag. Sjukt bra för sporten med kreativitet och stil i nya former och jag hoppas flera hoppar på det tåget.</p><p></p><p>Men jag tycker även att Andy Perry och Will Wesson är sjukt roliga att titta på just pga deras kreativitet och deras sätt att ta skidåkningen ut från den naturliga miljön och använda allt som finns i omgivningen att åka på. Och detta kan jag spendera timmar att se på trots att andy tex helt saknar allt vad stil hetet. Men inte ser han ut att bry sig? han åker så som han vill och endast för att ha kul! Det är också sjukt viktigt med dessa åkare som visar upp och lyfter en helt annan sida av sporten.</p><p></p><p>Sen kommer vi till nästa typ av skidåkare och det är tävlingsåkarna. De är (om man ska kategorisera) en helt egen grupp med åkare som tex henshaw, wester, bobby, pk och nu mera även åkare som Tom Wallisch. Det är ju här de stora pengarna finns att hämta och självklart därför som dessa grabbar fortsätter att satsa allt och ladda stort och flera varv än alla steeziga åkare. Sen driver dem ju på sporten och pushar gränserna. både på gott och ont såklart.</p><p></p><p>Mike wilson gjorde i push tippel backflip första ggn i en skidfilm som jag kan minnas och då började jag fundera på om folk "kommer göra detta på tävlingar". Men så blev det ju inte diretk? har bara sett någon enstaka åkare gjort det trots att han visade för flera år sedan att det är möjligt. och mycket handlar nog just om att vara först. Som bobby är nu med nya trippeln? Han gör det och visar att det går men jag tror ej flera kommer haka på för det?</p><p></p><p>För ett tag sedan gjorde ju även 30åringen Chris Turpin en Tripple flatspin i någon edit. Folk både hatade och var stokade på att gränserna fortsätter pushas men jag har aldrig efter det sett flera göra det förens nu?</p><p></p><p>Jag tror tripplar är för svårt och för farligt för att plockas fram på tex en bigair tävling. Precis som Dubbel backflip var på cross när Travis gjorde det. Sjukt och allt vad det kan kallas, men för farligt och svårt för att alla skulle börja ladda det.</p><p></p><p>Jag hoppas så är fallet på skidor med tripplar också! Det är ju kul att se nya trick göras, som tex dubbel 16 som Schiller gjorde eller sw dubbel misty 14 som bobby körde på xgames, Det är helt sinnessjuka trick som verkligen inte är vad många i våran lilla värld och sport förespråkar. men det måste göras och gränserna måste pushas för att se hur långt man kan ta det. Detta betyder trots allt inte att man kommer börja se dessa trick laddas av alla åkare på alla events, det vore bara sinnessjukt då hoppen för det första brukar vara aldeles för små på tex citytävlingar som är de största när det kommer till Big Air tävlingar. Dubblar är fortfarande i utvecklingsstadiet och jag tror ej vi är redo för större rotationer.</p><p></p><p>Kan ju även speglas i snowboardåkning som också var inne i en spin to win fas men som nu övergått mera mot stil och smootha snurrar.</p><p></p><p>Dommarna på tävlingar har också ett stort ansvar i sportens utvecklig. Om man skulle börja dömma som på Winterjam där Phil Casabon placerade topp 3 på en sw 10 mot ungefär resten av startfältet som körde dubblar så tror jag att flera skulle lugna sig med höjstet och satsa på stil. Så hoppas vi får se flera "steeze" tävlingar och mindre spin to win dommare som bara vill se sjuka nästan omänskliga rotationer.</p><p></p><p>Nu blev det mycket skrivet och ganska rörigt men det jag försöker komma till är att alla måste få åka på sitt vis, göra sina trick och ha roligt och uttrycka sig på sitt sätt. Så som hyllengren citerade så kan skidåkning jämföras som konst, och det finns varken rätt eller fel där? Samma sak med åkningen... Freestyle betyder ju att det inte finns några regler att förhålla sig till och då får man göra som man vill! Det är ju själva charmen med sporten och en av anledningarna till att jag tror så många väljer att åka skidor.</p><p></p><p>Utan alla dessa olika stilar så skulle sporten dö ut ganska fort. Så fortsätt åk skidor på erat eget vis, gör det till det ni vill att den ska vara och sluta bry er om hur andra gör saker och ting, låt alla köra så som de vill och fokusera istället på att dra ut och ha roligt varje gång ni åker. Det kommer ge er mera tillbaka än att sitta och gräma er över att sporten förs åt fel håll.</p><p></p><p>Vem bestämmer igentligen vart vi är på väg? Det är ju vi själva som formar denna värld vi lever i, eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 770747, member: 53337"] Och det är därför som det är så bra att vi har dem killarna du nämner! Det gör skidåkning till vad de själva tycker det bör vara. Alla dem kör sjukt clent och jag vet inte själv hur många ggr jag suttit och kollat Delormes del i refresh eller hornbecks selfedit från förra året. Det är sånna åkare som inte kör som någon annan och är först av sitt slag. Sjukt bra för sporten med kreativitet och stil i nya former och jag hoppas flera hoppar på det tåget. Men jag tycker även att Andy Perry och Will Wesson är sjukt roliga att titta på just pga deras kreativitet och deras sätt att ta skidåkningen ut från den naturliga miljön och använda allt som finns i omgivningen att åka på. Och detta kan jag spendera timmar att se på trots att andy tex helt saknar allt vad stil hetet. Men inte ser han ut att bry sig? han åker så som han vill och endast för att ha kul! Det är också sjukt viktigt med dessa åkare som visar upp och lyfter en helt annan sida av sporten. Sen kommer vi till nästa typ av skidåkare och det är tävlingsåkarna. De är (om man ska kategorisera) en helt egen grupp med åkare som tex henshaw, wester, bobby, pk och nu mera även åkare som Tom Wallisch. Det är ju här de stora pengarna finns att hämta och självklart därför som dessa grabbar fortsätter att satsa allt och ladda stort och flera varv än alla steeziga åkare. Sen driver dem ju på sporten och pushar gränserna. både på gott och ont såklart. Mike wilson gjorde i push tippel backflip första ggn i en skidfilm som jag kan minnas och då började jag fundera på om folk "kommer göra detta på tävlingar". Men så blev det ju inte diretk? har bara sett någon enstaka åkare gjort det trots att han visade för flera år sedan att det är möjligt. och mycket handlar nog just om att vara först. Som bobby är nu med nya trippeln? Han gör det och visar att det går men jag tror ej flera kommer haka på för det? För ett tag sedan gjorde ju även 30åringen Chris Turpin en Tripple flatspin i någon edit. Folk både hatade och var stokade på att gränserna fortsätter pushas men jag har aldrig efter det sett flera göra det förens nu? Jag tror tripplar är för svårt och för farligt för att plockas fram på tex en bigair tävling. Precis som Dubbel backflip var på cross när Travis gjorde det. Sjukt och allt vad det kan kallas, men för farligt och svårt för att alla skulle börja ladda det. Jag hoppas så är fallet på skidor med tripplar också! Det är ju kul att se nya trick göras, som tex dubbel 16 som Schiller gjorde eller sw dubbel misty 14 som bobby körde på xgames, Det är helt sinnessjuka trick som verkligen inte är vad många i våran lilla värld och sport förespråkar. men det måste göras och gränserna måste pushas för att se hur långt man kan ta det. Detta betyder trots allt inte att man kommer börja se dessa trick laddas av alla åkare på alla events, det vore bara sinnessjukt då hoppen för det första brukar vara aldeles för små på tex citytävlingar som är de största när det kommer till Big Air tävlingar. Dubblar är fortfarande i utvecklingsstadiet och jag tror ej vi är redo för större rotationer. Kan ju även speglas i snowboardåkning som också var inne i en spin to win fas men som nu övergått mera mot stil och smootha snurrar. Dommarna på tävlingar har också ett stort ansvar i sportens utvecklig. Om man skulle börja dömma som på Winterjam där Phil Casabon placerade topp 3 på en sw 10 mot ungefär resten av startfältet som körde dubblar så tror jag att flera skulle lugna sig med höjstet och satsa på stil. Så hoppas vi får se flera "steeze" tävlingar och mindre spin to win dommare som bara vill se sjuka nästan omänskliga rotationer. Nu blev det mycket skrivet och ganska rörigt men det jag försöker komma till är att alla måste få åka på sitt vis, göra sina trick och ha roligt och uttrycka sig på sitt sätt. Så som hyllengren citerade så kan skidåkning jämföras som konst, och det finns varken rätt eller fel där? Samma sak med åkningen... Freestyle betyder ju att det inte finns några regler att förhålla sig till och då får man göra som man vill! Det är ju själva charmen med sporten och en av anledningarna till att jag tror så många väljer att åka skidor. Utan alla dessa olika stilar så skulle sporten dö ut ganska fort. Så fortsätt åk skidor på erat eget vis, gör det till det ni vill att den ska vara och sluta bry er om hur andra gör saker och ting, låt alla köra så som de vill och fokusera istället på att dra ut och ha roligt varje gång ni åker. Det kommer ge er mera tillbaka än att sitta och gräma er över att sporten förs åt fel håll. Vem bestämmer igentligen vart vi är på väg? Det är ju vi själva som formar denna värld vi lever i, eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bobby Brown, trippel flip/cork ?
Tillbaka
Topp