Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bobby Brown, trippel flip/cork ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hyllengren" data-source="post: 770778" data-attributes="member: 42083"><p>Först och främst tycker jag det är helt fel att jämföra Mike Wilson och Chris turpins triplar med BBrowns. Varken Wilson eller Turpin kör några tävlingar alls och testar trippel enbart för att de tycker det verkar som en rolig idé, därför är det ju självklart att deras olandade tripplar aldrig når tävlingsscenen. Brown å andra sidan, han går inte och lägger en trippel för att det är kul, han är tävlingsmänniska från topp till tå och tänker definitvt använda trippeln i tävling så fort hoppet blir stort nog. Skillnaden är helt enkelt att Chris Turpin kan landa en trippel på röven och ändå ha en rolig dag i backen, om brown som antagligen tänkt på det här tricket sjukt länge skulle landat på röven idag, skulle han antagligen skadat sig och knappast haft en bra dag i backen.</p><p></p><p>Och vi kan nog räkna med att om bobby har en tävlingstrippel kommer det inte dröja länge innan någon annan hakar på.</p><p></p><p></p><p>Vi vanliga dödliga kan inte vara med och styra sporten, den styrs till 90% av proffsen, och 90% av dessa är inriktade på dubblar. Kidsen på andra sidan atlanten kunde väl inte bry sig mindre om att Jacob Hyllengren gillar cork 3 mer än dubbel 14. Det är proffsen de ser upp till och det är proffsen som exponeras mest. Dagens skidscen har till och med förstört Tom Wallisch, som inte alls är rolig att titta på längre.</p><p></p><p>Jag är helt säker på att jag om 3 år kan citera mina inlägg i den här tråden och med en oerhört myndig röst säga: Vad var det jag sa! Men jag hoppas verkligen att jag slipper. Det kanske verkar som en lockande tanke att starta om hela skidscenen, att bli underground igen. Men frågan är om vi överlever det? Tveksamt, om jibbingen dör, kommer den dö för alltid... Hoppas vi inte låter det hända</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hyllengren, post: 770778, member: 42083"] Först och främst tycker jag det är helt fel att jämföra Mike Wilson och Chris turpins triplar med BBrowns. Varken Wilson eller Turpin kör några tävlingar alls och testar trippel enbart för att de tycker det verkar som en rolig idé, därför är det ju självklart att deras olandade tripplar aldrig når tävlingsscenen. Brown å andra sidan, han går inte och lägger en trippel för att det är kul, han är tävlingsmänniska från topp till tå och tänker definitvt använda trippeln i tävling så fort hoppet blir stort nog. Skillnaden är helt enkelt att Chris Turpin kan landa en trippel på röven och ändå ha en rolig dag i backen, om brown som antagligen tänkt på det här tricket sjukt länge skulle landat på röven idag, skulle han antagligen skadat sig och knappast haft en bra dag i backen. Och vi kan nog räkna med att om bobby har en tävlingstrippel kommer det inte dröja länge innan någon annan hakar på. Vi vanliga dödliga kan inte vara med och styra sporten, den styrs till 90% av proffsen, och 90% av dessa är inriktade på dubblar. Kidsen på andra sidan atlanten kunde väl inte bry sig mindre om att Jacob Hyllengren gillar cork 3 mer än dubbel 14. Det är proffsen de ser upp till och det är proffsen som exponeras mest. Dagens skidscen har till och med förstört Tom Wallisch, som inte alls är rolig att titta på längre. Jag är helt säker på att jag om 3 år kan citera mina inlägg i den här tråden och med en oerhört myndig röst säga: Vad var det jag sa! Men jag hoppas verkligen att jag slipper. Det kanske verkar som en lockande tanke att starta om hela skidscenen, att bli underground igen. Men frågan är om vi överlever det? Tveksamt, om jibbingen dör, kommer den dö för alltid... Hoppas vi inte låter det hända [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bobby Brown, trippel flip/cork ?
Tillbaka
Topp