Boende Fernie / British Columbia ca JAN-MARS

Hej allihopa!

Jag och min kusin Helena har planerat en lite längre resa till Kanada i början av Januari och cirka 2 månader framåt. Vi vill helst åka till Fernie då det är den orten som lockar mest och letar framförallt därför två personer till ett boende som vi hittat via airbnb. Är vi fyra stycken landar hyran på ca 8k per person/månad. Vi har dock inte boakt något än då vi är beroende av roommates för att få allt att gå ihop.

I och med att vi inte har bokat något än så är vi inte heller helt fast spikade vid Fernie. Är det så att du/ni leter efter två roomates i t.ex revy eller något annat fett ställe är vi väldigt intresserade! Eller om det är så att ni letar efter roomates till ett annat boende i Fernie.

Vore riktigt grymt att få svar om någon eller några med liknande planer! Tack på förhand! Om inte, så hoppas jag att ni alla får en riktigt fet skidsäsong 18/19!

//Oskar & Helena

Tja!

Jag och min Australiensiska kompis letar också boende i Fernie. Vi kommer vara där från första veckan i Januari och stanna till sista April när säsongen är över. Inser att våra tider inte synkar helt och hållet eftersom ni kommer lämna tidigare, men tänkte ändå slänga ut kroken här så kan vi hålla kontakten!

Har kontakt med en person i Fernie för att hyra ett hus, 4bed/3bath för 24000 SEK/månad. Dec-Apr är egentligen tiden för uthyrning men kan nog gå att förhandla lite.
Så om vi kan hitta några som vill ta sista två månaderna från er är det ju kanonbra!

Vh,
Andreas

Tja
@Andreas-b

Låter väldigt intressant, leta ni vidare efter några som kan de sista månaderna så kan vi höras om några dagar! VI har även fått en möjlighet i revy som vi kanske nappar på men uppdaterar dig när jag vet!

/Oskar

Tja
@Andreas-b
Letar ni fortfarande efter boende? Funderar på om vi 4 kanske ska slå oss ihop och boka något i Ferie? Har hittat en lägenhet för under 8 i dagsläget för fyra personer! Det var ett sovrum + bäddsoffa.

Hör gärna av dig så kan vi prata mer:)

//Oskar N

Tja
@oskarnorrstrom

Vi letar fortfarande boende, och det låter skitkul att slå oss ihop.
Lägger till dig på Facebook så kan vi snacka vidare där, eller du mig - Andreas Bastin.

/Andreas

Tillbaka
Topp