Boende finns!

e-beth

Ny medlem
Boende finns!
Var: Aosta dalen, Gressoney la Trinité
Period: 3januari – slutet av april

Typ av boende: Lägenhet
Antal sovplatser: 8st
Antal m^2: ca 50, ej exakta uppgifter
Komfort: TV, diskmaskin, tvättmaskin
P-plats: Ja, utomhus. Garage kan fås mot tillägg.

Hyra: 6500€
Deposition: 1950€
Total kostnad: 8450€

Kostnad per person vid 6st: € 1408 inkl dep.
OBS! får vi tillbaka dep. blir priset endast 1083€ / person vid 6st

Info:
Vi hade tänkt bo 6 personer i lägenheten. Beroende på hur stor den visar sig vara i verkligheten kan vi eventuellt ta in någon till, men det vet vi inte förens vi sett efter själva.

Depositionen skall betalas senast den 10 november. Vi kommer att få ett kvitto på inbetald deposition och enligt ägaren ska det inte vara några problem att få tillbaka den. Men sådant har man ju hört förr.

Otroligt nog verkar det som om själva hyran betalas (för att citera) ”at the end of your stay”: I hyran ingår allt såsom el, vatten och en p-plats utomhus.

Lägenheten skall enligt uppgifter bestå av:
* Ett rum med 2 sängar (troligtvis dubbelsäng)
* Ett TV-rum med 1 bäddsoffa för 1 pers och två bäddfåtöljer för vardera 1 pers.
* Ett sovloft med 3 sängar

Vi är osäkra på hur stor lägenheten är men sovloftet gör förhoppningsvis att den verkar rymligare.

- - -

Nerresa:
Vi kommer att köra ner i en röd volvo 240 vid namn Roffe. Beroende på hur mycket bagage vi har kanske vi kan få in fyra stycken. Två platser till förfogande alltså. Pris får diskuteras senare.

Boende finns!
Tre personer: Jag kommer självklart med!

Jag kör dessutom "Claire" min goa Saab från 92 som förhoppningsvis håller hela vägen ner. 30000 mil är ju ingenting för en dam av hennes dignitet. Sen är det väl kul för Roffe att ha en snygg lite yngre dam att rumla runt med nere i Italien? ;o)

Jag vet inte hur det är med plats i min bil hem eftersom jag som funderar på att åka till Fontan och bouldra några veckor direkt efter säsongen. Allternativt åka vidare ner i Italien...

Men nerresan finns det säkert plats...

Boende finns!
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Vi som är helt på är:
e-beth
gullefjun
putte_the_skibum
tobbe101
terje

(roffe & claire)

CHILL THE GRILL, BÖRJA BE TILL SNÖGUDARNA!!!!

Boende finns!
Fortfarande platser kvar.

Räv eller förstaårssäsongare spelar mindre roll... men du bör helst gilla att hålla till utanför prepareade områden, sova naken & ha ett par stiighudar som huvudkudde...

ställningen i kollektivet är just nu:

4 killar 1 tjej

ska vi bättra på oddsen tjejer? ( å andra sidan har jag aldrig klagat över att vara ensam tjej ;) )

hör av er!

Boende finns!
Bra med norrmän då kanske man kan snika till sig en uppfriskning i telemarkens ädla svängar :-)

Dessutom gör sig Off-piste bäst på bild med just telissvängar...
(Även kvinnor gör sig bäst när de glider fram fort i stora telissvängar brrrrr...)

Eller är jag fördomsfull nu som tycker att 8 av 10 "norrbaggar" kör telisar??? ;o)

edit: Såg att du åkte Snowboard echo, no problemo, har ont om snowboard i min portfolio så det är väl ursäktat ;-)... Fördomarna stämde tydligen inte den här gången.

Boende finns!
Er nok kun snowboard på meg, og har ingen planer om å endre det. Siste mann her kjører telemark så han kan sikkert gi deg en oppfrisking... Ellers stemmer nok fordommene dine ganske bra, på tidligere alpeturer har det vært flertall på telemark.. :)

Boende finns!
Om jag har räknat rätt är ni nu redan sex personer. Men om jag har räknat fel är jag intresserad. Jag har inte gjort säsong innan men nu känns det att det är dags. Är inte heller tjej men åker telemark om det nu spelar någon roll. ;)

//O

Boende finns!
hrm. tjej är jag.. så långt verkar det funka! har inte gjort någon säsong än, tog studenten i somras så det har inte gått tidigare =( tänkte ta tag i det hela i vinter o åka så mycket skidor jag bara orkar med... har faktiskt även tänkt lära mig o åka snowboard i vinter. får väl se hur det går med det...
har varit inne på o dra till chamonix, men vart där än finns snö låter för tillfället väldigt lockande.. men det verkar som om lägenheten redan är full!! om det blir någon plats över får ni gärna höra av er däremot...

Tillbaka
Topp