Boende i Andermatt ?

MartinPoulsen

Ny medlem
Boende i Andermatt ?
Kort och gott upplyser vi ledigt boende till en eller två tappra kandidater.
Vi planerar att flyga ner dom första dagarna i Februari och stanna till någon gång i mitten av April.
Boende ligger i Andetmatt i en liten by som heter Hospental.
4 st bäddar plus 2 extrabäddar. 2 st sep sovrum med varsina badrum. Stort kök och matplats. Tillgång till Bastu och inomhus swimingpool.
Från Andermatt har du enkel tillgång till tågresa till Disentris och nära anslutning till Engelberg.

Hör av er för med info.

Mvh
Martin

Senast ändrad:
Boende i Andermatt ?
Ospårat? Hahaha låter bra. Tyvärr så är det inte ospårat i denna by längre. Tar max 2 timmar så är det mest uppåkt nu för tiden. Förutom på de mest lavin farliga platserna då det kanske tar 2 timmar till. Och sen på de förbjuda platser så är det bara idoiter som kör.(skandinaver) Och det verkar vara mer folk än någonsin som kommer vara här i år. Är redan 4 skibums här och liften öppnar inte förräns tidigast nästa helg. Liftkortet har blivit skitdyrt. 761 chf (5100 kr)

Din swiming pool är iskall på Löven. Bastun är oki. Winterhorn är stängt. Och jobbigt att bi Hospental då det är 3 km från Andermatt och närmsta lift.

Tågresan är inte fri till Disentis utan bara till Sedrun.. Och ingen rabatt på liftkortet i Disentis heller. Och till Engelberg tar det ungefär 5-6 timmar med tåg.

Så det låter helt perfekt....

NOT

Senast ändrad:
Boende i Andermatt ?
Årets kapning...

Är du ärlig Hasse eller vill du bara att alla ska hålla sig borta från Andermatt så du får all puder för dig själv???

Hmmmmm???

Boende i Andermatt ?
Trots det att Hasse är negativ till en ort han själv tydligen föredrar (?) så låter det ganska nice. Vi är 2 st tappra kandidater som gillar puder, lite längre toppturer och klättring. Men finns det möjlighet att flytta in tidigare än februari? Tänker ju inte missa mer än 2 månader av säsongen.

Mbvh Carl

Boende i Andermatt ?
Är faktiskt helt ärlig. Lite E-bergs varning på detta. Har aldrig varit med om att folk har varit här så här tidigt innan liftarna ens har öppnat. Och det byggs som aldrig förr. Gör mig absolut inget att det kommer mer folk hit. Mer folk mer lön åt mig ;)

Dessutom är det "jättekul" med ungefär 140 turister från Skandinavien varje vecka. Finns en anledning varför allt fler ställen anställer svenskspråkig personal. Finns på minst 7 eller 8 olika ställen nu. Allt från sportbutik till Patrullen.

Och sjuka överpriser på allt från hyra lägenhet till bensinpriser. Är inte rimligt att betala 100 chf per natt för en 3:a

För den delen så vet du som har skrivit tråden att du kanske skall kolla upp hur många ni får bo enligt kontrakt på lägenheten? Jag har en 4,5 men får bara bo max 4 personer enligt kontrakt. Och vi skulle lätt kunna bo 5 eller 6 pers här. Massa böter om man bryter mot detta och det kommer fram.

Men den "vackra" beskrivningen här ovan stämmer tyvärr inte. Var tvungen att skriva sanningen. Dessutom glömde jag att det har byggts/byggs en ny nattklubb här så man kan festa mer oxå ;)

//H

Senast ändrad:
Boende i Andermatt ?
Hasse sa:
Gör mig absolut inget att det kommer mer folk hit. Mer folk mer lön åt mig ;)
Du gråter dig till sömn varje natt över att andermatt blivit invaderat. Erkänn! ;D Pengar går inte jämföra med ett berg för sig själv. Förstår att du är ledsen, men tänk iaf att du under dina fattiga dagar iaf fick spåra berget själv. Tänk på oss yngre som varken har pengar eller ett eget berg att spåra!

Boende i Andermatt ?
Rydellen: Finns små obskyra orter med 0 turister på 120 min håll. Där håller jag mer än gärna till på mina lediga dagar ;) 10 personer i systemet och 0 utan för ;)

//H

Senast ändrad:
Boende i Andermatt ?
Och väldigt sann. Dessutom så är det två år sedan.... Nu är det värre och folk åker på ställen som byborna mer eller mindre har satt ett pris på de som åker där på grund av lavin risken och att det kan komma snö ner till byn.

Nu är det ju oxå en hel del folk i Disentis oxå så.

Näää nästa år får man hitta ett litet nytt ställe helt enkelt...

//H

Boende i Andermatt ?
Hasse; Inte kan väl Winterhorn vara stängt i Februari??

Ett gäng på 6 personer är på väg också Vecka 5-6 till Hospental, Hotel Löwen. :)

Vi syns där då.

Vad det inte någon rik olje shejk som skulle planera även en golf bana i andermatt?
Han skulle väl göra till ett nyt populärt skidort.

Boende i Andermatt ?
Winterhorn är stängt hela säsongen. de kommer inte öppna upp Winterhorn i år. tyväär så innebär det ännu mer folk på Gemstock.

Jo Oljeshejken är här och har börjat lite lätt. Han skall inte investera i skidanläggningen är det sagt. Och om han gör det så lär det bli på Nätchen då det är solsidan och hans klientel gillar ju sånt.

//H

Boende i Andermatt ?
All about the money......... Så klart. Ingen lönsamhet. Liksom på Gemstock, Nätchen. Gemstock gick "bara" back 500000 chf förra året...

//H

Boende i Andermatt ?
Det Hasse skriver i sitt första svar är, hur mycket man än älskar Andermatt, helt sant...

Och hur synd det än är så förstår jag ändå om dom väljer att inte öppna Winterhorn. Jag menar, en solig dag efter ett snöfall kan inte tre svenskar och några schweiziska downhill-cyklister med dubbdäck generera någon lönsamhet...

Boende i Andermatt ?
Hasse sa:
Liftkortet har blivit skitdyrt. 761 chf (5100 kr)

Gemstock gick "bara" back 500000 chf förra året...
Nån som kan se ett samband här kanske?

För övrigt kostar ett säsongskort i Verbier dubbelt så mycket, så att kalla det "skitdyrt" känns lite överdrivet (OK, de två orden Verbier och billigt har nog aldrig förekommit i samma mening innan jag skrev det här så jämförelsen är väl inte helt schysst).

Hasse sa:
Ospårat? Hahaha låter bra. Tyvärr så är det inte ospårat i denna by längre. Tar max 2 timmar så är det mest uppåkt nu för tiden. Förutom på de mest lavin farliga platserna då det kanske tar 2 timmar till. Och sen på de förbjuda platser så är det bara idoiter som kör.(skandinaver) Och det verkar vara mer folk än någonsin som kommer vara här i år. Är redan 4 skibums här och liften öppnar inte förräns tidigast nästa helg.

Tågresan är inte fri till Disentis utan bara till Sedrun.. Och ingen rabatt på liftkortet i Disentis heller. Och till Engelberg tar det ungefär 5-6 timmar med tåg.

;)

Boende i Andermatt ?
Hasse sa:
Liftkortet har blivit skitdyrt. 761 chf (5100 kr)

Och ingen rabatt på liftkortet i Disentis heller.
Man kan köpa säsongskort för Graübunden. Då ingår Disentis och alla andra annläggningar i Graübunden, i tillägg till Andermatt.

Fast det blir betydligt dyrare; 1 350 CHF, runt 9 100 med dagens kurs.

Hasse sa:
Näää nästa år får man hitta ett litet nytt ställe helt enkelt...
Om det är någon som har lust att göra det till kommande säsong så har jag förslag men ingen att åka med.

Boende i Andermatt ?
Det som jag inte förstår varför människor klagar. Det var ju minnen som ni alltid kommer att minnas, då ni var ensamma. Värför glädjer ni inte er att människorna har hittat ställe? Det finns säkert inte så mycket bäddplatser att stället skulle vara överfullt? Hur skulle det gå då ifall ingen skulle komma, anläggningen skulle ju säkert stängas ner. Typ nu i år är ju inte då ens Winterhorn uppe för ingen använder den tillräckligt.

Boende i Andermatt ?
Mitt inlägg var inte ämnat som nått klagomål, mer ett konstaterande. Tycker det är intressant att läsa om utvecklingen. Har inte varit dit på 8 år så jag är bara lite nyfiken på vad som händer där nere.

Boende i Andermatt ?
Hasse sa:
Är faktiskt helt ärlig. Lite E-bergs varning på detta. Har aldrig varit med om att folk har varit här så här tidigt innan liftarna ens har öppnat. Och det byggs som aldrig förr. Gör mig absolut inget att det kommer mer folk hit. Mer folk mer lön åt mig ;)

Dessutom är det "jättekul" med ungefär 140 turister från Skandinavien varje vecka. Finns en anledning varför allt fler ställen anställer svenskspråkig personal. Finns på minst 7 eller 8 olika ställen nu. Allt från sportbutik till Patrullen.

Och sjuka överpriser på allt från hyra lägenhet till bensinpriser. Är inte rimligt att betala 100 chf per natt för en 3:a

För den delen så vet du som har skrivit tråden att du kanske skall kolla upp hur många ni får bo enligt kontrakt på lägenheten? Jag har en 4,5 men får bara bo max 4 personer enligt kontrakt. Och vi skulle lätt kunna bo 5 eller 6 pers här. Massa böter om man bryter mot detta och det kommer fram.

Men den "vackra" beskrivningen här ovan stämmer tyvärr inte. Var tvungen att skriva sanningen. Dessutom glömde jag att det har byggts/byggs en ny nattklubb här så man kan festa mer oxå ;)

//H
Du pratar i denna tråden om att dela lägenhet med fler än vad som tilläts... Det är olagligt och enligt dig är det olagligt att prata om olagliga saker. Det skrev du i mail till mig Heinz så ta och ge dig själv en varning... Och det kan nog bli några fler. Är ganska säker på att jag kan hitta fler inlägg där du pratar om något som är olagligt så det lär bli några varningar för dig. Tråkigt att du aldrig kan hålla dig till reglerna.

Tillbaka
Topp