Boende i Åre!

• Trådstartare Trådstartare Purrp
  • Start datum Start datum
P

Purrp

Guest
Boende i Åre!
Hejsan! möjligt att det finns 100 trådar med samma rubrik men har kollat runt och hittar inte svar på min fråga!
Det jag undrar är ifall det är försent att få tag på ett säsongsboende uppe i Åre till vinter? Det känns som att jag är lite sent ute för att få tag på boende. Ifall det inte är det! har ni något tips på var man kan söka boende. Och ja! jag har googlat och försökt att hitta något.

Tack på förhand!

Boende i Åre!
Under en vintersäsong så kommer de x antal tusen personer som skall bo och arbeta här och de gör att man får söka sig till byarna utanför t ex Järpen,Mörsil,Duved,Hålland,Ängland mm men här i Åre är de nog för sent om jag skall va ärlig. Men håll ögonen öppna på blocket och are.cc efter uthyrning/rumskamrat ! de är nog de ända jag kan säga !

Boende i Åre!
Testa höra med staff och kanske ladan i duved om du inte har så höga krav. Ska du upp till Åre innan du ska flytta så kan det ibland funka med att knacka dörr,finns dom som inreder sin undervåning/källare... vet några det har funkat för.Annars så hade Jonte ett väl grundat svar.

Boende i Åre!
Purrp: vad du än gör, håll dig borta från det så kallade Klamydia-huset, annars är mitt tips precis som Jonte och Kula att hålla utkik på Blocket och Åre.cc. Att lägga in en annons om dig själv kan också vara en bra start. Lycka till!

Boende i Åre!
Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på hur det är att bo i Björnen?
Det ligger ju en bit utanför byn och min spontana känsla att det är lättare att bo i tex Duved då bussar går bättre mellan duved-åre och att det är rätt lugn i Björnen? Stämmer detta?

Har inte varit så mkt i Åre men skall upp nu och säsonga :) Boende söks för fullt!! :)

/ Marre

Boende i Åre!
din känsla är korrekt.
Vart ska du jobba? ska du jobba i björnen för skistar så är det nog helt ok då björnen är Åres tajtaste gäng år efter år.

Gå med i de olika fbgrupperna för åre. såg senast idag att det skrevs lite om uthyrning av boende.. köper/säljer/byter-gruppen.
sen finns de vanliga grupperna. går nog att få napp fortfarande. såg en tråd här förut om 2 tjejer som hade boende och sökte flera att dela med.

Boende i Åre!
Okej okej.

Förhoppningsvis kommer jag jobba för Manpower vilket innebär att jag kommer jobba på olika ställen från dag till dag vilket gör det lite lurigt att ta bussen. Får jag jobbet kommer en bil att införskaffas så det går lite smidigare så nu har jag en fråga:

Om ni skulle ha en bil i Åre skulle ni då välja att bo i Duved eller Björnen? Om jag inte kommer bo i Byn så känner jag att dessa två ställen står högst upp på listan över alternativ. Björnen känns najs då det är nära till skidåkningen och det tar ju inte allt för lång tid att ta sig till andra sidan, annars kan jag ju ta bilen till byn och starta skidåkningen därifrån. Ska man ut och festa i kvällen så är det ju taxi som gäller ovasett vart jag bor och då antar jag det är billigare till Björnen.

Så med denna info: Vad väljer ni? Duved eller Björnen?

:)

Boende i Åre!
Tja

Jag skulle valt Duved.
Bra kommunikationer med buss
Affär och restauranger
Nära till skidåkning (lugnt i backarna)

Boende i Åre!
wirren sa:
Okej okej.

Förhoppningsvis kommer jag jobba för Manpower vilket innebär att jag kommer jobba på olika ställen från dag till dag vilket gör det lite lurigt att ta bussen. Får jag jobbet kommer en bil att införskaffas så det går lite smidigare så nu har jag en fråga:

Om ni skulle ha en bil i Åre skulle ni då välja att bo i Duved eller Björnen? Om jag inte kommer bo i Byn så känner jag att dessa två ställen står högst upp på listan över alternativ. Björnen känns najs då det är nära till skidåkningen och det tar ju inte allt för lång tid att ta sig till andra sidan, annars kan jag ju ta bilen till byn och starta skidåkningen därifrån. Ska man ut och festa i kvällen så är det ju taxi som gäller ovasett vart jag bor och då antar jag det är billigare till Björnen.

Så med denna info: Vad väljer ni? Duved eller Björnen?

:)
Jag jobbade för Manpower min första säsong och då gick det bra att komma när man kom, bodde då centralt så kunde ta bussen och vara på plats så fort det gick. De brukar ha överseende med detta såväl på Manpower som ute på arbetsplatserna. Har du bil så bo i Duved!

Tillbaka
Topp