Boende i bad gastein

grottrolf

Ny medlem
Boende i bad gastein
Vi är några stycker som ska åka ner till Bad gastein snart och letar efter en lägenhet eller något form av boende.
Är det någon som har något tips på vart man ska söka eller ringa för att hitta de? eller någon som vet något boende som finns ledigt?
Vi skulle också vilja veta vilka tillfälliga lösningar det finns och hur man kommer i kontakt med dom?
Jonas

Boende i bad gastein
jag ska ner i januari och letar boende via kontakt nere i bg. jag är rätt sugen på att dela boende med flera för att få ner kostnaden. Ska jag hojta till när jag hittat nåt? lämna svar i gb, annars glömmer jag bort att läsa:p

Boende i bad gastein
Yo, Många som åker ner till BG bor på vandrarhemmet i Hotel Krone.
De har nämligen vandrarhem i källaren som är riktigt najs. Kostar ca: 19 euro/natt med
frukost, vilket är rätt okej om man ska stanna o leta jobb en vecka eller två.
Sedan är kan man softa i deras TV rum med lite dvd filmer eller hänga i någon av de två barerna om skidvädret skulle svika en.
kolla in på www.euro-youth-hotel.at där står det mesta.
Det ligger bara 300 m från tågstationen vilket också är rätt välkommen om man har mycket packning med sig.
Vill man leta boende så är det nog bäst att fråga sig fram. Det är alltid någon på hotellet som vet något.
Anledningen till att jag vet detta är för att jag har jobbat där i två säsonger o själv
gjorde på samma sätt när jag kom till BG för första gången.
Lycka till!

Boende i bad gastein
Hey!
Vi är två tjejer som gått STS reseladarkurs, nu vill ner till alperna igen! eftersom att vi inte vet om vi får jobb genom sts tänkte vi försöka själva! är det nån som vet nått ställe där det är lätt att få job på, och om det finns nått billigt å bra boende??
/Johanna

Boende i bad gastein
Jag ochmin kära vän grottrolf gick också STS reseledarkurs. Vilken gick ni? Vi gick den mellan 8-17 December. Vi är sammanlagt 10-12 stycken från den kursen som ska åka ner så det borde finnas plats nånstans nån gång tycker man. Vi hörs där nere, allt löser sig!

Boende i bad gastein
Vi gick den mellan 1-10 dec.. tänkte åka ner och söka jobb där nere om det inte blir nått mer med reseledarjobbet! men frågan är vart man ska bo? tänkte kanske åka ner redan innan nyår..

Boende i bad gastein
Hej hallå, jag åker ner på fredag och har boende. Eventuellt finns det plats för en eller två till. Vi e två st nu, åker skidor, gillar att festa och leva lagom mkt rövare. Om nån är intresserad så hojta till. Kan inte lova ngt säkert, får se hur det verkar till helgen.

Boende i bad gastein
Vi är två stycken, och vi ska åka ner och söka jobb på plats..tänkte boka flyg och boende imorgon och åker troligen den 6 jan! Men hur mycket ska ni betala för boende och för hur länge? Kaanske fins plats för oss då:)

Tillbaka
Topp