Boende i Banff

Pelly

Ny medlem
Boende i Banff
Jag och en kompis kommer till Banff 10:e januari och ska stanna till Juni. Har vandrarhem för den första veckan, och hoppas att det kommer lösa sig med boende.

Det ska tydligen vara rätt enkelt att hitta nån lägenhet eller liknande.

Tänkte bara kolla om nån här har kontakter, eget boende eller allmänna tips om hur vi smartast ska fixa någonstans att bo när vi väl kommer fram!

Simma lugnt...

Boende i Banff
yo yo.... såg att ni skulle lyfta den 10... de ska jag me, varför har ni valt banff å inte whistler eller fernie?? Bara undrar... Ha det gött

Boende i Banff
Stikk innom noen av sportsbutikkene e.l. på main street i Banff. Masse skibums som jobber der, og veit hvor
det er best å bo. Et annet forslag er å bosette seg i canmore ( en liten by noen mil nærmer Calgary). Ikke så
turistifisert som Banff og flere locals som kan ha en hybel el. lign. til utleie. En god grunn til å stikke til Banff
fremfor Whistler, er at man er relativt nært det meste av superbe skisteder i the Canadian Rockies. Fernie,
Kicking Horse, Golden, Salmon Arm, Sunshine osv. Enjoy:)

Boende i Banff
Vi funderade jättelänge på vilken ort... Whistler var för poppis, och dyraste vad vi hade hört.
Fernie ska krylla av svenskar, och sen förra utomlandsresan vet vi båda att det inte alltid är jättekul... Så Banff blev perfekt! Alla jag pratat med säger att det är grym natur, och lagom stort.

Tackar för tipsen om hur vi ska göra för o hitta nånstans att bo.
Ingen av oss har körkort, så vi kan inte bo alldeles för långt bort... men tack!!

Boende i Banff
Banff är helt underbart! Bra val! Ni har tre stora skidområden inom en timme från Banff dit det går gratisbussar! Hoppas att ni får det lika bra som vi hade det när vi var där!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp