Boende i Fernie eller Whistler i Jan-Aprill? :)

thor88

Ny medlem
Hej,

Är en glad kille på 22 ifrån Borås som även jag ligger lite efter när det gäller att hitta säsongsboende, men skam den som ger sig! Är nämligen sjukt sugen på en säsong i Kanada, allra helst Fernie men är verkligen inte omöjlig på andra ställen i 'närheten'. I alla fall så länge som det finns snö och det åtminstonne finns någon topp som kan konkurrera med de i Danmark...

Budget har jag då jag sparade till en jordenruntresa, innan polaren fick lite rese-sjuka och drog sig ur. Men inget jag gråter över då en säsong faktiskt känns bra mycket vettigare. :)

Några speciella krav på hur boendet är har jag inte heller, bara det finns värme och är större än en skidbod :)
Siktar på att försöka vara borta från januari till aprill, men några dagar hit och dit spelar inte någon större roll!

Som person brukar jag gå ihop med de flesta, är varken vidare krävande eller rädd för att diska.
Givetvis åker man för skidåkningen, men någon öl i veckan blygar jag inte för!

Så står ni där med ett onödigt stort och ensamt boende och funderar på att kanske hyra ut den där extra soffan, är det bara att säga till! :)

Peace
alexander.thor@gmail.com

Senast ändrad:
Kanske skulle tillägga att om det är några andra där ute med liknande planer, kan vi kanske tom dra ihop ett gäng och försöka lösa boende tillsammans! :)

Jag är öppen för de flesta förslagen, bara jag kommer iväg!

:cool:

Tja

Jag kommer till Kanada 1 februari och kommer behöva folk att bo och åka med. Kanske lite svårt att fixa i förväg då jag kommer mitt i säsongen men det löser sig nog. Ingen som är sugen på att fixa nåt i Revelstoke? Jag är jävligt sugen på att dra dit.

Hej! Jag är också sent ute men vill hitta ngt i Whistler slutet av jan och framåt. Försöker gärna styra upp ngt tillsammans!

Tja, även jag är sent ute och har skickat meddelande till er andra i tråden!

Eftersom inget är spikat är jag öppen för förslag om någon letar efter en person att fylla ut ett boende med. Jag är 23 år och är ifrån Göteborg. Har åkt skidor sedan barnsben och har tänkt dra över i Jan/Feb.
Berättar gärna mer om mig själv om ni kontaktar mig här på sidan.

Även jag anmäler mig till skaran av folk som vill dela boende någonstans i Canada från typ 1 februari 7 veckor frammåt!
Har gjort säsong förut och skidabstinensen är stor, gillar att diska och städa toaletter. Så behöver ni en sån hojta gärna till!

Väl mött i snön!

Hallå! Vi är ett gäng i Whistler som letar folk att flytta in i vår lägenhet eftersom lite platser kommer öppnas upp här i den nära framtiden.

Vi är nu 6 st som bor här, 4 svenskar och 2 sydafrikaner. En av oss svenskar ska byta boende här i dagarna, så om någon behöver boende i Whistler snabbt så finns här ett bra alternativ.

Lägenheten ligger i Alpine, drygt 10 minuter buss från Whistler (låter mycket värre än det är, bussarna går riktigt ofta och går direkt till liftarna), vi har 3 sovrum med en våningssäng i respektive rum och ett schysst och rymligt kök/vardagsrum. TV och tvättmaskin ingår i hyran och vi har fixat internet för drygt 5 dollar i månaden om vi delar på kostnaden. Hyran är 500 dollar i månaden + utilities per person, vilket är riktigt billigt för att vara Whistler!

Den 19 Februari åker även jag själv och min kompis hemåt så då öppnas ytterligare två sängar upp!

Just nu är leasen skriven till den 18 Mars men hyresvärden har sagt att om vi vill förlänga då så ska det gå bra!

Hör gärna av er om det låter intressant!

Hej!

Jag gjorde säsongen 2010/2011 i Whistler och är nu självklart sugen på att försöka ta mig tillbaka till Kanada även för kommande säsong. Har funderat på Fernie, men är absolut öppen för förslag.
Även jag är ute sent, men hade i alla fall tänkt åka i januari/februari någon gång :)

Tillbaka
Topp