Boende i Fernie finnes! 1 PLATS KVAR

siggsterrr

Ny medlem
Tja,
Vi är hittills 4st, 3 killar och en 1 tjej i 19-20 års-åldern, som har tänkt spendera vintern i Kanada och Fernie. Har fått tag i ett riktigt fint och rymligt boende på ungefär 100 kvadrat en liten bit utanför stan. Ni kan läsa om det här: http://www.ownerdirect.com/fernie/vacation-rentals/52113.htm

Vi betalar för det här 5476CAD, alltså ungefär 35 000 för 3 månader och har stället från och med 1 december och 5 mars. Vi betalar el och gas själva, men det kommer hamna på högst 100CAD/månaden och blir inte mycket delat på 5-6 personer. Stället har 6 bäddar och vi söker alltså 1 person att fylla ut lägenheten.

Hör av er till simpee@gmail.com eller släng iväg ett fr-mail om ni är intresserade! Gärna så snabbt som möjligt då vi behöver betala första månadens hyra redan om 2 veckor, en månadshyra ligger på 1695 CAD.

Senast ändrad:
Hej! Jag är inte intresserad, men jag har en synpunkt. Priset som ni har fått är väldigt bra, men vet ni var huset ligger? Det är en bra bit utanför Fernie.

Ni måste ha bil för att ta er till stan ifrån det området. Det är nog 20 minuters promenad till Fernie från Riverside. Det går ifs en buss, men den kostar. Och tyvärr ligger mataffärerna på andra sidan av stan ifrån Riverside. Så det är den nog 30 minuter dit och lika långt tillbaka.

http://maps.google.se/maps?hl=sv&so...092,-115.073247&spn=0.01327,0.027423&t=h&z=15

Så jag skulle nog leta upp annat boende eller budgetera för en bil/årkort med bussen.

Senast ändrad:
Förra året gick sesongskortet för bussen på $360. Skulle rekommendera det iaf. Ni behöver ju åka till liften ändå. Sen kan ni ju använda det för att åka och handla också.

Tja jag gjorde en lite jämförelse mellan kanada och alperna i ett mail förut som jag fann ganska intressant

Anledningen till bytet är att det är myyyycket billigare där, 6000 liftkort, 2000/månad i boende, 6000 resa, säg att du är där 4 månader det blir ungefär 20 000 plus mat som förövrigt är mycket billigare än i Alperna. Om vi jämför det mot Val Diseres 11 000 liftkort, 5000/månad i boende och resa på ungefär 3000 tur och retur, säg att du bor där i 4 månader då blir det 34000(!).
Fernie +,-
+ priset
+ snön (snöar i snitt 8 meter per år)
+ Trevligt folk

Val D'isere +,-
+Party ( finns i fernie också men kanske inte riktigt lika mycket)
+Nära Sverige

Vi kommer förövrigt säkerligen köpa bil. VI har betalat första hyran men en plats finns fortfarande kvar!

Om du väljer fernie med oss kommer din månadshyra ligga på ca 1900 kr per månad plus el.

Tillbaka
Topp