Boende i Japan Hakuba/Niseko

carl_couloir

Aktiv medlem
planerar att åka till japan över jul / nyår och behöver tips på bra boenden antingen i Hakuba eller Niseko

har fått redan fått tips på

Morino & powder lodge i Hakuba
Black Diamond & Moiwa Lodge i Niseko

men tar gärna emot fler inspel eftersom mycket verkar vara bokat redan....

spanx!
/C

Hakuba powder lodge är riktigt bra. Väldigt scandivatätt bara :P Känner du mer för niseko kan jag rekommendera Niseko powder lodge. Sjukt trevliga ägare, ganska spartanskt men tillräckligt. Men framförallt hyffsat billigt och närmare liften (max 2 min gång) kommer du inte om du inte tar in på hotel!

För att ge lite nyans på alla hyllningar till HPL. Det är mycket skandinaver och går antagligen att hitta mycket folk att åka med. Men en stor nackdel är vart det är placerat och deras tjänster (om dom inte ändrat till iår?). Du har lååångt att gå till bussen till Cortina.
Det går nog googla upp rätt mycket om Hakuba, många Aussies som äger lodger. Han som äger den jag jobbar i har en lodge som heter Asuka lodge. Antagligen inte så mycket skandinaver men ligger oerhört nära pisten. Tror han pratade om att göra om det till mer bunks så att det är ett lite billigare ställe att bo på, men kanske inte så billigt som HPL.

Hade jag fått välja hade jag hellre valt Asuka än Penkepanke som jag jobbar på. Men har inte den lyxiga valfriheten ;)

Senast ändrad:
Vannish sa:
För att ge lite nyans på alla hyllningar till HPL. Det är mycket skandinaver och går antagligen att hitta mycket folk att åka med. Men en stor nackdel är vart det är placerat och deras tjänster (om dom inte ändrat till iår?). Du har lååångt att gå till bussen till Cortina.
Det går nog googla upp rätt mycket om Hakuba, många Aussies som äger lodger. Han som äger den jag jobbar i har en lodge som heter Asuka lodge. Antagligen inte så mycket skandinaver men ligger oerhört nära pisten. Tror han pratade om att göra om det till mer bunks så att det är ett lite billigare ställe att bo på, men kanske inte så billigt som HPL.

Hade jag fått välja hade jag hellre valt Asuka än Penkepanke som jag jobbar på. Men har inte den lyxiga valfriheten ;)
Ryktet säger att det kommer köras shuttle från HPL till cortinabussen den kommande säsongen :)

När vi var i Niseko bodde vi bra och billigt på http://aceniseko.squarespace.com/ Sjukt smidigt i relation till liftar osv också. Bara knäppa på sig skidorna utanför dörren och glida ner till liften. Personalen var Kiwis när vi var där och sjukt trevliga men inget lyxställe med conciergeservice direkt men jäkligt hjälpsamma

Tillbaka
Topp