Boende i St Anton ledigt nu & säs. 09/10

pljung

Medlem
Hon vi bor hos bad oss lägga upp en trad om boendet nu när vi lämnar. Det finns ledigt boende för sju pers här nu, ett fyramanna rum och ett tremanna. Hon vill ocksa att vi skriver att det finns ledigt boende för säsongen 09/10 för dem som vil vara i god tid, da finns det plats för nio pers. Priset är 15 euro natten och tanten är bland det goaste som finns. Hon pratar nästan bara tyska men gar att bli förstadd pa engelska med, jag själv har aldrig sagt ett ord tyska innan denna säsong.

Uppgifterna:
Haus Jochum
+43544818524
Garnen n: 28
A-6574 Pettneu Am Arlberg

Hej!
Jag är en ensam tjej(än så länge) på 21 år, och jag tänkte att nu är tiden inne att söka boende, jobb, hitta ytterligare människor som är inne på samma grej.
Detta blir min andra säsong då jag va i Åre, Sverige säsong 07/08.
Jag är medelåkare på både skidor och snowboard.

Jag vet inte så mycket om St. Anton, så jag är väldigt glad om jag kan få en recension om skidåkning, kultur, folk, patyliv, ja hela atmosfären i St. Anton.
Hur mycket cash borde man ha minimum i fickan då man anländer och för de första månaderna?
Hur ser det ut med jobb?Söka innnan men åker? Eller åka ner tidigt och söka på plats?

Tacksam för svar! Då jag är intressead av att hyra boende av denna trevliga tant så som du beskriver henne=)

CHEERS! Nathalie

Jag sökte jobb när jag kom ner, Är man inte kräsen eller lat får man jobb. Utelivet är bra, finns lite olika ställen att gå på. Mkt bummare i december, riktigt skoj stämmning.

Måste man boka hela stugan, eller kan man vara ett tre/fyrmanna gäng som bor i ett av resp rum? Hur stort är huset? (Kök? vardagsrum? övriga utrymmen?) Internet? Lätt att ta sig till St Anton? (både dagar och kvällar)
etc :)

Jag har nästan bestämt mig för St anton,delvis för det verkar vara lättast att finna boende och jobb, grymt partyliv ch grymma backar. Puderåkning är ju aldrig fel heller. Eller är jag helt ute och cyklar?

Hej!
VI är två som är väldigt intresserade men vi undrar, kan vi ringa och snacka engelska med henne? Förstår hon vad vi säger? =)

Vi är två killar som letar boende. Hur centralt ligger lägenheten? undrar också om man kan ringa och prata engelska med henne? Eftersom jag inte kan ett ord tyska :S

Kazle sa:
Lintan021 sa:
Hur centralt ligger lägenheten?
pljung sa:
Garnen n: 28
A-6574 Pettneu Am Arlberg
Av vad jag lyckades läsa av googlemaps så e d ca 3-4 km till St. Anton :)

När jag ändå e på tråden:
Ungefär vad ligger lönerna på per h?
Väldigt olika, jag flippade burgare 36h/vecka och fick 850€ i månaden plus boendet som kostade 15€ per natt, så det är bara att räkna på!

jag kan översätta engelska till tyska efter 6 års tyskastudier. Har gott om tid nu på sommaren så om ni vill ha ngt översatt så prata med mig. Om det handlar om skirftligt !!!

Intresserad!!

Kille på 20 år med en säsong i Norge.

Men om man vill ha jobb som just skidlärare är det bäst att skaffa det innan man reser ned?

koppen89 sa:
Intresserad!!

Kille på 20 år med en säsong i Norge.

Men om man vill ha jobb som just skidlärare är det bäst att skaffa det innan man reser ned?
Skidlärarjobbet får du när du gått 8000:- kursen och inte är totalt värdelös på att åka skidor. Faktiskt inte att rekomendera, jag jobbade inte själv på den officiella skidskolan, men de som gjorde det jobbade som as och verkade inte ha jättekul. Dessutom var det ett inbördeskrig mellan skidlärarna och de andra säsongarna :P

Hejsan!
Jag och mina 5 kompisar är väldigt intresserade av denna lägenheten men kan man ringa henne och prata engelska? Eller hur skall man kontakta henne ?

TJAAA
Josefin

Hejhej! Jag är en tjej som kommer ner till St Anton själv nu över säsongen 09/10 och är sjukt intresserad av ett boende som detta. Är det någon av er som bor kvar denna säsong eller kommer det bara nya människor? Jag skulle iaf tycka det vore riktigt kul att träffa nya personer på detta sätt. Själv tror jag att jag är en ganska okomplicerad person som åker ner för snowboardens skull och för att jag har hört att det är riktigt kul och ett bra uteliv :). Det är min första säsong så jag är lite oerfaren på denna front :P. Hör av er om ni är intresserade! Vore som sagt jättekul tycker jag!
MVH Stina :)

stajnen@hotmail.com
0708820646

Hej! Är det någon som har "bokat" detta boendet än och finns det eventuellt plats kvar?
Jag är väldigt intresserad av att göra en säsong i St anton och delar mer än gärna boende med någon/några!
Hör gärna av er om det är någon som är intresserad av en sjukt trevlig inneboende! :)
Mvh Therese

Har inga problem med att prata tyska, men har ringt det nummer du lagt upp flera gånger, och jag kan inte få tag på henne, antingen är nummret upphört eller så kan det inte kopplas fram. Finns det ngn e-mailadress?

Snödjup

Tillbaka
Topp