Boende i St. Jakob?

Felix_84

Ny medlem
Boende i St. Jakob?
Hallo
Någon som vet om det blir ett problem med avstånden om man bor i St. Jakob ? Detta ligger ju ändå i st anton fast lite avskilt. E det för långt att gå på kvällar tex när man ska in mitt i St anton?

Och e 300 euro per person/månad rimlig hyra där?

E lite kluven, har en lägenhet i chamonix sud som jag tänkt hyra, men så fick jag detta erbjudandet idag, vilket verkar bäst?
Lägenheten i St Jakob verkar väldigt fin och större än den i Chamonix, och den i Chamonix är lite dyrare, men det är marginellt. Sedan kan jag lite tyska, medans jag inte kan ett ord franska.
Vad ska man göra?

Boende i St. Jakob?
Herregud!! ta det med en gång. St.jakob är i och för sig rätt så avlångt men det är inte så långt till Nassereinliften.
Hade jag varit du så hade jag tagit det med en gång utan att tveka. Det är svårt att säga hur långt det är men från St.jakobs närmaste gräns till Nassereinliften så är det kanske ett par hundra meter. Det går skidbussar förbi där hela tiden. Om du kan så ska du ha med dig en bil ner så kan ni åka till Landeck å handla billig mat. Den på SPAR är inte så billig.
Hoppas du får en trevlig tid i St. Anton för det hade jag.

Boende i St. Jakob?
Tja! Ta den. Jag bodde i St Jakob förra säsongen, och det funkade skitbra, och vi bodde längst bort i st jakob, det är som sagt väldigt avlångt, så det är långt mellan "bygränserna". Det går skidbussar hela dagarna som man åker gratis, så det är grymt. Det går nattbussar för 2€ fram till kl 2. På fredag och lördagkväll kan man lifta in till St Anton. För oss tog det 40 minuter att gå hem, och vi bodde som sagt längst bort.

Vi kanske ses i vinter.

Härå.

Tillbaka
Topp