Boende i Val D'isere.. lite frågor och grejer

Hofflan

Ny medlem
Tjaa

Jag och en kompis (Wille och Sara) har bestämde oss för ett tag sen för att dra till Val D'isere, för att säsonga där. Verkar vara en grym ort, som erbjuder sjukt mkt!

Vi har nu kollat runt på internet efter säsongsboende i Val D'isere och kommit fram till att det är lite dyrare än vi hade hoppats på. Vi har sökt efter ett 4persons boende (Vilket innebär att vi söka två sköna saker att bo med :D, så är ni intresserade säg gärna till). Priset verkar ligga på 20 000-25 000 per person för en säsong (Dec-Maj) och då är det alltså för 4 personer och lägenheternas storlek är då 19-25m2

Är det här det man måste betala för ett boende i Valdi eller är vi sämst i världen på Googling, några vets med lite erfarenhet får järna svara?

Hur är det att bo i Daille, jobbigt att gå till centrum lr? Och hur mycket sunkigare är det att bo i Tignes? är det många säsongare som hänger där också eller?

Tack på förhand!!

/Wille å Sara

Jag har inte säsongat där men va där förra vintern 1 vecka. Bodde i daille, går utan problem att traska in till stan för att festa o så. annars går det bussar in , fast de slutar väl att gå på natten men då är det enklare att gå hem:D. Grymt nära till liften i daille dock!

Ja det stämmer att det är väldigt dyrt att bo och leva i Valdisere. Ni ska inte bo i La Daille om ni nu kommer festa. Det går bussar från Daille till Vadisere men dessa slutar gå tillbaka vid tolvtiden ca. Alltså en jobbig promenad att se fram emot om ni festar till uteställena stänger. Det är dessutom inte billigare att bo i La daille (något kanske men inte nämnvärt).
Det finns två som jag känner till som hyr ut säsongsägenheter i Val disere. Den ena är en girig men trevlig engelsman vid namn piers williams. Han driver "Pierdor" vilket jag tror företaget heter. Han har ett stort utbud. Den andra minns jag inte vad han heter men han finns på forumet och är allmänt känd om ni söker så hittar ni honom. Sen finns det fler som hyr ut (enstaka lägenheter) som kanske är lättare att hitta på plats i valdisere.

Nu till det viktiga.

Åk inte till valdisere!!! Ni får samma skidåkning till ett bättre pris, mindre konkurrens om pudret (jag antar att ni är där i huvudsak för att åka skidor) och slipper en massa dryga rikemansungar om ni åker till en mindre ort i ex Österrike. Festandet är väldigt centralt bland säsongarna i Val disere. Dom flesta engelsmännen är i princip enbart där för att röja på krogen, vilket gör att det är svårt att hitta kompisar med en seriös inställning till offpist. Jag generaliserar, givetvis är inte alla säsongare där spritbummare men många festar mkt.

Har ni fett med cash och tycker skumpafestandet är väldigt viktigt så ska ni givetvis åka till Valdisere.

Vi har boende i Valdi och söker två till roomies till en 6 pers lägenhet!
Maila för mer info, snabba puckar helst! sofie.lindblom@live.se!

Tillbaka
Topp