Boende i Whistler

Jossan

Medlem
Boende i Whistler
Hej på er!
Tänkte bara höra med er mina vänner om någon vet hur man kan få tag i hyffsat boende i Whistler. Har kikat runt lite lätt på internet men det jag har hittat kostar runt 69 000 kronor för en person, del i dubbelrum. Det är ju LITE mer än vad jag har pengar till.
Vi är två rasandes trevliga tjejer som tänkte åka och vi vill vara där mellan januari och mars.
Någon som har ngt tips eller rent av boende att dela med sig med?
Ha det bra!
josefin_lind@swipnet.se

Boende i Whistler
Hei.

Var i Canada vinteren for 2 år siden og stoppet innom Whistler et par uker i løpet av vinteren. Da bodde vi på en plass som heter: Shoestring Lodge. Billig og bra!!! Du bor enten på 6-mans rom eller 4-mans rom. Du kan også leie dobbelrom for et lite tillegg i prisen. Hyggelig betjening. Sinnsykt bra mat på resturanten i huset og ikke minst bra stripping i puben i samme huset!! Eneste strippe-bule i hele whistler!! Vi betalte $30 pr pers i 4-mans rom pr natt. Det er 150 norske kroner. Det er jo litt, men det går an hvis du ikke skal være så lenge i byen. Garantert det billigste hvis du ikke leier av noen private! Se på: www.shoestring.com

Eivinn

Boende i Whistler
Hej. Var i Whistler säsongen 97 och jag säger bara grattis och ha en underbar säsong! Bättre skidort finns inte. Då var det förhållandevis lite utländska bummare där (och inga svenska researrangörer hade börjat köra dit). Boendet var ändå lite lurigt och dyrt som fanken. Ta norrmannens råd och bo på Shoestring ett tag i alla fall, kanske lite jobbigt i längden. Ett par veckor klarar ni där och under tiden hittar ni säkert något annat. Vi hyrde ett rum av en tant i byn - betalade 2700kronor/månad var för del i dubbelrum med eget bad och tillgång till hennes kök. Hursomhelst, glöm alla hotell och stugor/lägenheter som du hittar på hemsidorna för området.

Ha det så bra!

Tillbaka
Topp