Boende/jobb i kitzbühel!

Da_tomp

Ny medlem
Boende/jobb i kitzbühel!
Hej! jag och en polare hadde tänkt oss en sesong i kitzbühel i winter. Men nu har vi det lilla problemet att vi har hittad jobb och boende för en av oss i kitzbühel, eller snarare sagt kirchberg(ligger precis bredvid), i hostelet alpenrider, men nu vet vi inte vart vi ska hitta fler jobb o boende där...klart vi får hjälp av de som äger hostelet, men jag tänkte fråga här iaf...det skadar ju inte..så har ni några erfarenheter eller förslag så skiv!

Boende/jobb i kitzbühel!
alltså, kirchberg ligger ju precis bredvid. men man är ändå rätt långt bort. går inga bussar på kvällen och så vidare. Skulle satsa på kitzbühel. kolla upp, när du kommer ner dit om du kan bo hemma hos någon. Många som bor precis bredvid backen, som hyr ut några rum. och så får man tillgång till kök, vilket är väldigt bra.

alpenrider är party, "sov" där tre nätter. väldigt sköna folk :)

vill ni bo i kirchberg? annars har jag tips i kitzbühel kanske. aja, have a good one!

ciao

Boende/jobb i kitzbühel!
boende i kitzbuhel : snowbunnies va ett mycket trevligt vandrarhem ägt av en vansinnig men skön engelskman.. Mycket australienare och engelsmän där. Trivdes riktigt bra där 3 veckor 07/08

Boende/jobb i kitzbühel!
Hej, såg din länk nu!
Jag var i Kitzbühel en vecka -07. Då åkte vi med Lion Alpin och bodde hos en snubbe som heter Gernot (pratar svenska). Eftersom jag vet att Lion inte åker dit numera kanske han hyr ut till andra.
Haus Mach tror jag det hette, riktigt skön gubbe!
Det ligger strax ovanför kabinen som utgår från byn, så det är ganska centralt.
Man kan åka skidor från huset till liften.

Bara ett tips!

Boende/jobb i kitzbühel!
boende vet jag ej men jag kan rabla upp några hotel/resturanger som du kan söka jobb på efter som jag är där alla möjliga lov:

butiker:
starshop kirchberg (jibb och snowboard butik i centrala kirchberg)
sport 2000 (sportbutik i kitzbuhel)

resturanger och hotel:
sonnenbühel ( i backen, kirchberg)
schi alm (också i backen i kirchberg)
hotel elisabeth (ganska flott hotel precis utanför kirchberg)
kan nog komma på fler, men inte just nu

Tillbaka
Topp