Boende Kicking Horse/Golden, transfer till Calgary

pontusp

Medlem
Jag kommer förlänga min x-travel roadtrip med ett par extra dagar i Kicking Horse och har ett par frågor till er som varit där tidigare.

Boende.
Ska man bo kvar nere i Golden (Travellodge el nåt annat hotel B&B) eller flytta upp till KH? Fler alt till boende i Golden men verkar å andra sidan enkelt att bo vid resorten.

Transfer till Calgary.
Det verkar tyvärr som Greyhound slutar köra Golden-Calgary under hösten, någon som vet andra alternativ?

Tacksam för alla tips
/pontus

Tyvärr stänger Greyhound ner alla sina routes i västra Kanada från och med sista oktober i år :(

Aj fan, då stämmer det.
Får försöka hitta alternativ lösning på resan Golden-Calgary

Inga tips på var man bor bäst (reser ensam), Golden eller uppe i KH?

/pontus

Tjenare,
Det skal nog gå buss från/till Calgary - KH via LL tror dom kör Onsdag och Lördag denna säsong.
Det är väl hur mycket du vill lägga på boendet som styr.Sov sal för 45-50$/ per natt på KHRL (ligger på vägen upp)alltid någon som skall KH så transporter är inga problem.Bra skidåkning som f.n
Ha det gött

Tjena!
Jag o polaren var där i mars.. Vi sneglade på att ta bussen, men efter att ha kikat på en Uber så var valet enkelt.. Uber kontra buss från Calgary var fan inte svin stor skillnad ändå.. Kom fram snabbare och allt. Dock ska man tillbaka också... Det var värre med Uber på hemvägen. Vi tog bussen till Calgary, men att lifta i Kanada är helt otroligt enkelt. Folket vill väl!

Lycka till

Ok. Åker hem en fredag så den bussen funkar inte, hoppas det dyker upp några andra alternativ annars får det bli tummen till LL och busstransfer därifrån. Att folket är gästvänligt minns jag sedan sist men att lifta Golden-Calgary känns riskabelt med en tid att passa.
Siktar på B&B i Golden som boende.

Stort tack för tips!

Har ni kollat Poparide?? Vet inte om folk i Sverige överlag känner till den appen, men det är en samåknings-app där folk lägger ut vilka rutter de ska köra så kan man åka med :) Man kan även requesta rutter om man är passagerare. HUR smart som helst! Och man kan betygsätta förare och passagerare, så känns mer safe än att lifta. Check it out, används av väldigt många i Kanada! Det är typ så jag och mina kompisar tar oss runt i B.C så nog samma i Alberta.

Att lifta är överlag ganska safe, många gör det, men jag har även hört ganska hemska stories.. Men är väl som alltid att man får vara selektiv och försiktig! Men med Poparide kan man på förhand se hur mycket bagage som får plats i bilen, vad det är för bil, etc och betalning sker genom appen, så jag hade absolut testat Pop först :)

Snödjup

Tillbaka
Topp