Boende/party i Åre för folk på 18år?

Eric_W

Aktiv medlem
Hej hej.
Vilka alternativ finns det för oss som är 18 när det gäller att hyra en vecka i Åre?
Har förstått att det är 20 som gäller för att hyra på de flesta ställen?
Tacksam för tips!

/Eric

Senast ändrad:
Ring till olika reseföretag och fråga.
Dom borde veta om nån.

Annars är tält ett förslag.

hyr stuga privat.. det e de lättaste sättet å få tag på stuga om man e under 20. sök ba efter stugor i åre nån stans så hittar ni snart nått bra

Hej

Hade samma problem jag för två år sedan men jag löste det genom att kontakta lite mindre hyreslägenheter och så sa jag som det var att jag var 18 och mina polare också men frågade om det inte var möjligt att få skirva ett brev och berätta om vilka vi var och lite sånt så det fick jag och när de hade läst brevet pratade jag lite med dem och de gick med på att vi fick hyra ändå trots 20 års regeln. Obs det går inte på skistar de är hårda som aset. Kan rekomendera gästhuset det var där vi boddemit i åre med flera alternativ av boende.

// Viktor

Vi var 17pers som hyrde draklandavillan(!!! skönaste boendet i åre, olympialiften praktiskt taget på totmten och bygget på behagligt fylleavstånd) över nyår och inte en kotte var över 20. eller joföresten. en kille var nog 20, men han räknas inte för han var inte med i planeringen, jaja.. Iaf så funkade det för oss genom att min paps stog på räkningen och att vi helt enkelt sa som det var. areskutan.se

Min kusin fixade sitt boende i Tegefjäll o han va under tjugo, va inga som helst problem. Surt dock att va så ung i åre blir väl inte insläppt på någon krog

Are skilodge, precis vid borjan av bergbanan hyr ut aven till folk under 18. det ar billigt, lar du kanna dom som har det ar chanserna stora till special pris... runt 400/natt ink. frukost.

Senast ändrad:
Det går att hyra via skistar också om man är 18 år, Jag hyrde en lägenhet förra året med 2 kompisar.

I Början var det stop men efter att jag pratat med någon ansvarig och erbjöd en deposetionsavgift eller något så sa dem okej. Dock så ringde dem upp den som ägde lägenheterna och fick godkännadne från dem. Det är bara att ringa och chansa !

De funkar alltid på nå vis bara man vill..
Vi hyrde en stuga av Hotell Carolinen förra året.. Där får man hyra utan problem om man är under 20.. Ligger i björnen men det går ju skidbussar och liftar in till åre..

Kan kolla medresebyrån så får du veta vilka som hyr ut till de som är under 20..
privatpersoner går det också bra att hyra av..

Senast ändrad:
Hur är det med bar/klubblivet då? Lägenhet har vi fixat. MittiÅre var snälla. :)
Vart festar man om man är 18 i åre?

Undersåker, Järpen, Östersund, Max och alla andra ställen där dom har husfest eller där viljan som helst faller på.
Krogen kan du nog glömma... Sorjligt men sant.

Eller.... OM du går dit med en fem pers som alla är över 20 eller alla är skitsnygga tjejer så kaaaan man eventuellt komma in ändå.

Ha det!

har aldrig haft några problem att komma in i åre. så länge man är där med vettigt folk och inte kommer 20st nyblivna 18åringar som ska supa järnet så är dom rätt liberala. brukar knappt lega.

sen beror det ju självklart på vart man går. tror diplomat etc är hårdare än andra ställen

Tillbaka
Topp