Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tänkte kolla runt lite med folk som varit nere i alperna en eller flera säsonger. Hur har ni bott? Var det svårt att få tag i boende? Fixade ni boende där nere eller innan?
I ett rum på ca 12kvm, 2 pers, sov i en soffa halva säsongen, köket bestod av en kokplatta på kylskåpet. Mögel på väggarna och ingen ventilation, fint badrum dock
I badgastein förra året var det svårt med bostad, har ett par kompisar som letade konstant i 2-3v, men lyckades hitta tillslut.
Jag tycker man ska försöka fixa boende hemifrån, så man har sin säsong säkrad
Jobb är ju enklare att få tag på när man kommit ner, bara att gå runt och fråga. Smart att ha ett CV på tyska med sig, så dom vet hur dom ska få tag i dig osv.
fixade boende via lite folk här på freeride till min första säsong i val thorens förra vintern, bodde i en enrummare på 28kvm me 4 danskar. det va öl o skidor o pjäxor o däckade danskar överallt hela tiden men har man lite ställen man kan dra sej undan till så blir boendet lätt ett spännande inslag i en äkta bummarsäsong stack dock när mina danska vänner meddelade att det skulle komma 4 danskar till på besök..i en vecka.
håller me tjakkie att det bästa e nog att fixa boende innan. alpservice e ju smidigt, men du betalar lätt överpris. om du e själv o inte helt fast på dit du vill så fixar du lätt nåt här via forumet.
sen om du tänkte jobba lite mer där nere så ingår ofta boende i jobbet..
då jag säsongade förra vintern fixade jag o två kompisar lägenhet för två månader hemifrån Sverige. läget var schyst, dock lätt överpris. hittade sedan boende för resten av säsongen på plats och lyckades på så sätt komma undan för ungefär halva priset jämfört med vad jag betalade för den första lägenheten. att leta på plats funkar alltså bra, just under högsäsongen är det dock svårare att få en bra deal. good luck!!