Boende sökes i Avoriaz, Morzine eller Flaine

Lee-nus

Aktiv medlem
hej gott folk!

jag och en eller två vänner söker nu boende i avoriaz eller flaine för 25-30 april. vi reser den 30, så det är bara för fem nätter. om det är någon som har boende att hyra ut, vet nån som har nåt att hyra ut, eller vet något bra och billigt ställe man kan bo på vore det väldans hyvens om ni ville höra av er!

vi är två fantastiska unga män (låter gay, det är vi ej), eventuellt också en fantastisk tjej, ingen av oss röker och vi är bara där för att åka skidor och dricka öl på afterski. slarvar gör vi inte. :)

hjälp oss! pretty please! :)

Senast ändrad:
Tjena grabben!

Jag säsongar här i Avoriaz nu. Jag skulle kunna höra runt lite om någon har plats, men jag tvivlar på det. Rätt fullt hos säsongarna i alla fall. Här finns tre hyfsat billiga hotell, alpage 1 och 2 samt portes du soleil!

Morzine har jag inte så stor koll på vad det gäller boende. Skulle tro att det generellt är billigare där nere. Men å andra sidan får du ta kabin eller ägglift för att ta dig upp till avoriaz/schweiz var den bästa åkningen finns!

Lycka till och skriv om du kommer ner till avoriaz!

det låter tip top, skulle vara jävligt uppskattat!
ska kolla upp alternativen du skrev genast!

söker för övrigt givetvis nån form av kommunikation mellan geneve och ovan nämnda ställen, så om nån vet nån som kör eller ska köra själv, eller kanske nån bra buss/tåg, så är alla tips välkomna!!

Senast ändrad:
tja, stämmer. Jag bor i ett säsongar hus i Morzine, vi är ca 25 pers som alla ärhär för säsongen. Allla britter utom jag och en halvnorsk kille.

Det finns ett gästrum här. Väldigt basic. Ett rum med en bunkbed och eventuellt en maddress på golvet och det är hela rummet. Toa och dusch i korridor. Det finns TVrum, garage att store utsustning i och en liten bar där man kan köpa öl under kvällen. Liten park i backgården. Inget kök. Men tillgång till micro, bestick och tallrikar och sånt. De fixar middag till oss, man skriver upp sig på menun i början av veckan på de dagar man vill äta.

Jag tror priset är 10 € per person per natt. Frukost ligger på 3€ pp och middag på 9€ pp. Middagen är två rätters.

Ligger precis utanför ett bussstop, tar 2 min med buss eller 10 min promenad till liftar och centrum, uteställen osv. 5 min promenad till supermarket.

Om ni är intresserade kan jag fråga om rummet är ledigt. kolla in http://www.snowboardmorzine.com/season/nantegue.php

transport hit, det finns många, skiidy gonzales är en av dem, kostar 30€ one way, då blir du körd hela vägen fram till huset.

hoppas det var till hjälp.
Hare bra!
/Jenny

tack jenny, för din input! nu verkar det dock som att vi kanske inte kommer iväg. norwegian air flyger nämligen bara fram till den 28 mars, så vi blir utan hembiljett. eller rättare, alternativet är skitdyrt, eftersom vi inte orkar köra ner...

jobbar på en lösning, men nu ser det mörkt ut! :/

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp