Boende Sportlovet (v.8)

TheJo

Ny medlem
Boende Sportlovet (v.8)
Lyckats lura på 3 klasskompisar att vi ska upp till fjällen och åka skidor. Nu är det så att vi måste fixa boende. Det enda jag har kommit fram till av att läsa i massa trådar här är att man i stort sett måste vara 20/25 för att kunna hyra stuga/lägenhet.
Det närmaste vi kommer är att en är 18, övriga 3 är 17 då.
Någon chans att få boende?

//J-O

Boende Sportlovet (v.8)
Jag tror det finns några orter som erbjuder boende till personer på 18, kan kolla runt lite för jag har allmänt tråkigt just nu... Men vart vill ni åka då?

Senast ändrad:
Boende Sportlovet (v.8)
Ja du, hade väl tänkt Åre by.

Okey, ska kolla på det. Det vi tänkte var att han som är 18 skulle få agera taxi upp dit.

//J-O

Boende Sportlovet (v.8)
TheJo sa:
Är de så illa?
Ja man får väl försöka med det då. Leta upp en husvagn annars...
Det är ju ett alternativ, men alltså jag rekommenderar inte huvagn till en vintersemester... Bökigt, trångt och kallt är bara förnamnen. Speciellt om man är fyra stycken. Två hade nog varit rimligt men det är nog ganska jobbigt det med. Men när jag reste i husvagn med min familj på fyra st, (Dessutom på sommaren) det var det värsta jag gjort, trångt och varmt... Då är det nog mycket bättre att få med sig en till. Men husvagn är ju det billigaste alternativet (Förutsatt att man redan har en).

Boende Sportlovet (v.8)
Jo, var väl inte världens seriösaste svar från mig. Annars föreslog en av kompisarna militärtält á 20 pers, men de blev de inte häller.

Vad är det som gäller då? Kan man inte få någon som är 20+ att hämta ut nyckeln bara då?

Boende Sportlovet (v.8)
Haha, jag tog det alltför seriöst. ;) Men jag tror även att man måste ange personnr. vid bokning. Men känner du någon i Åre som kan boka och hämta nyckel åt er så hade det varit en bra lösning.

Boende Sportlovet (v.8)
Ja jag ska kolla upp de, borde finnas någon som kan göra de.

Är väl inget fel på husvagn på sommaren, på vintern med blöta skidkläder är de ju en annan sak. En vecka av sommaren spenderades i husvagn, dock bara kompisar och en hel del öl. Annan sak med familjen...

Boende Sportlovet (v.8)
Jo, husvagn på sommaren är hemskt det också... Jag gillar det inte i alla fall. Inte i den husvagn vi hade. ;) Men lycka till, jag brukar surfa runt på skidskidor för skoj skull om jag snappar upp något kan jag skriva igen...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp