Boende under roadtrippen i Canda!

X-Bite

Ny medlem
Hej..

Jag och 2 polare är på roadtripp i usa och kommer snart att vända upp emot Canda för skidåkning i Fernie, Kicking Horse, Red Mountain, White Water Revelstoke och Whistler.
Vi kommer att börja i Red någon gång i början av januari, sen avslutar vi i whistler i slutet av Februari.

Jag undrar lite om någon kanske har ett golv ledigt för våra sovsäckar eller har tips på billiga hostel lr motell?

Tacksam för svar

/Alexis Lundmark

sheeeena gosse. Om det är ok för övriga medlemmar i vårt boende så vet du att du kan slagga i vår källare! :) Bara ni bjur på lite öl och att vi drar en dag till Rogers för att åka o filma :D
Hur går det för er annars?

hört att det ska vara bäst att hyra husbil i kanada... särkilt om man ska till många orter.. men jag vet ej säkert...

PNyberg sa:
sheeeena gosse. Om det är ok för övriga medlemmar i vårt boende så vet du att du kan slagga i vår källare! :) Bara ni bjur på lite öl och att vi drar en dag till Rogers för att åka o filma :D
Hur går det för er annars?
gött med källare i kicking. klart du får hänka till rogers när vi passerar där per!

Hejsan,

tyvärr har vi inget golv att bjuda ut men ett tips på billigt hostel är Samesun i Revelstoke, det är där vi bor. Kostar ca 25 cad per natt, kolla in deras hemsida. Annars finns ett lite nyare hostel som heter poppys men det blir också dyrare. Annars finns det oändligt många motel, powder springs in, swiss motel etc.

Finns ett hostel på huvudgatan i Rossland (Red). Det kostar 20cad/natt och är helt klart ett bra hostel. Vi sov där en natt innan vi fick komma till vårat boende. Jag vet iof om att det finns ett boende hemma hos en äldre dam. En kille från Schweiz bodde där men flyttade tillbaka till hostlet för att han inte trivdes där. Annars är det nog lite torrt vad jag vet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp