Boende Val Thorens 08/09

tortine

Ny medlem
Boende Val Thorens 08/09
Vi är 4 polare som letar boende för fullt inför säsongen, någon som kan ge tips vart man kan hitta/rekomendera något?

Boende Val Thorens 08/09
Jag var i VT säsongen som var. Jag fixade mitt boende genom alpservice (www.aplservice.com). Vart hopbuntad med lite folk och det fungerade väl inte helt bra, bodde ganska trångt 6 pers på 30 m2. Annars inget att klaga på.

Boende Val Thorens 08/09
Nej nej nej. Vill höja ett varningens finger för att Val Thorens e 50% dyrt att bo i, 40% mögel och 10% trångt. Spendera halva min säsong där! Kanske e något färgad i.o.m. att ja bodde i ett rum med mögel och betala alldeles för mycket. Men bara så du vet e de väldigt dyrt att bo i Franska alperna. Större delen av husen i Val T e byggda för många år sedan. Speciellt Tango där jag bodde, ni kanske kan gissa för vilka ja jobba för. Öhhh.. Men hittar ni något sjysst boende så kör. De e ju iaf ganska bra ös i byn på nätterna.
Richard? De enda du kunde klaga på var väl efterfesterna som gjorde att du inte fick ha din säng i fred, samt att du hade för långt till Tango.. Hhaha
Lcyka till

Boende Val Thorens 08/09
Jag skulle också vilja varna för att hyra något i blindo i ValT. I regel jävligt små och äckliga grottor man hamnar i. Så kolla upp vad du får innan du skriver på något är nog mitt tips.

Men skidåkningen är ju kanon. Och bra fest (på gott och ont).

Tillbaka
Topp