Boendetips hokaido

carl_couloir

Aktiv medlem
Boendetips hokaido
Hej alla,

är lite nyfiken på Hokaido / Nieseko över nyår och det enda boendet jag känner till är Black Diamond som inte hade plats så jag tar gärna emot tips på andra ställen att bo på

tack på förhand!
/C

Boendetips hokaido
carl_couloir sa:
Hej alla,

är lite nyfiken på Hokaido / Nieseko över nyår och det enda boendet jag känner till är Black Diamond som inte hade plats så jag tar gärna emot tips på andra ställen att bo på

tack på förhand!
/C
Vi bodde här 2014 och var mkt nöjda. Skönt folk som jobbade där och bra pris. Enkel standard men helt ok. Vi var dock 34isch då och kanske lite onödigt höga krav på standard...

Hm, lyckades tydligen glömma länken... http://www.absoluteniseko.com/

Senast ändrad:
Boendetips hokaido
Har bott 7 gånger på Niseko Lodge ”Ru Ru”
Ligger i lower Hirafu village mycket nära en av de första stoppen för skidbussen vilket är en fördel nör det har snöat. Ligger även många bra små restauranter i lower village.
Har bott 1 gång på Downtown lodge nära ”huvudgatan” som också är en trevlig lodge.
Båda dessa är enkla men bra och har ett relativt ”moget” klientel.

Boendetips hokaido
Pillard sa:
carl_couloir sa:
Hej alla,

tack på förhand!
/C
Vi bodde här 2014 och var mkt nöjda. Skönt folk som jobbade där och bra pris. Enkel standard men helt ok. Vi var dock 34isch då och kanske lite onödigt höga krav på standard...

Hm, lyckades tydligen glömma länken... http://www.absoluteniseko.com/
Eftersom jag glömde länken från början får jag väl köra en puff för den här igen. Boendet ligger så att du kan åka skidor ner till liften och lite beroende på hur rädd du är om grejerna så skulle du kunna åka skidor på trottoaren hem också...

Boendetips hokaido
Jag bodde på Pension Fuu eller Lodge Fuu som det även kallas.
Väldigt basic men bra. Frukost ingick.
Betalning via paypal.

Ligger precis utanför Grand Hirafu.

Han som äger det och arbetar där heter Miya.
Miya kör dig till grand Hirafu, hela vägen fram till gondolen, varje morgon. Tar ca 2-3min med bil. Hämtar även på eftermiddag enligt överenskommelse.

Tyvärr lite sämre på engelska språket, så man får kommunicera på enkelt vis. För övrigt väldigt trevlig och snäll.

Jag flög till sapporo (Chitose) > buss till Niseko > blev hämtad av Miya på informationscentret i Niseko där bussen stannade.
Buss bokade jag via Whiteliner.

Jag åkte dit själv och allt fungerade väldigt bra.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp