Bojkota Julen!

crazyKRUSE

Medlem
Bojkota Julen!
Nu är jag trött på att slösa bort mina surt tjänade riksdaler på mina otacksamma släktingar. Jag kan ju lika gärna lägga dem på mig själv och en skidtrip! Dessvärre är mina vänner mer konservativa och tänker stanna hemma.

Finns det några likasinnade som är sugna på en trip till alperna över aftonen eller aftnarna?

Alternativ 1:
Åka med exempelvis UCPA till Argentiére (Chamonix) i en vecka för 6100:-

Alternativ 2:
Fylla min buss med plats för 8 och leta upp eget boende och stanna så länge man vill etc etc etc... julafton, nyårsafton... påskafton...

Skynda er!! Snart bokar jag trippen hos UCPA bara för att ha något att se fram emot!!

Klapp och kyss à la Kruse

Bojkota Julen!
Har nått samma slutsatser...men det är ett helt klart ett smärre helvete att hitta folk som e beredda att skippa Kalle, skinka & årets usla julklappar

Bojkota Julen!
Nu har du ju hittat en, så farför inte slå era kloka huvuden ihop? Själv har man inte råd och ett knä som är pajj... :( Fucking jävla studentliv, hata CSN...

Bojkota Julen!
BOJKOTTA JULEN!?!??!
Ni är ena skumma typer...

Vet ni inte att om man varit riktigt snäll så kommer herr jultomten med en massa hårda paket!

...fast det är klart, alla kanske inte har varit snälla! :)

puss på er

Bojkota Julen!
Vad är det med er egentligen? Jag skulle inte BOJKOTTA JULEN för något! Även om man inte är hemma så är det ju fortfarande jul... Och även om man inte slänger ut sina surt förvärvade riksdaler på sina släktingar som ansett att de vill slänga ut sina slantar på presenter till dig kan man ju fortfarande skänka dem en tanke...

Men jag tror jag förstår vart du vill komma, ändå.
Vad är väl en julmiddag hemma, om inte alldeles, alldeles underbar! Men en vit jul ska det ju vara, o vart är den vitare om inte i nyfallen snö med ett par skidor/en snowboard på fötterna?!!!

Själv åker jag inte förrän efter julen, födelsedan o nyår...

Bojkota Julen!
Må väl behövas ett förtydligande - med julen åsyftas givetvis all, iofs fin & trevlig, tradition som skall upprepas år efter år - det är det som skall skippas till förmån för skidorna..julafton blir det ändå =)

Bojkota Julen!
Inte för att jag ogillar Julen, men den bästa Julen hittils är 2001, vbi lyckades få ihop sex pers och drog till Val T. Firade svensk Julafton men i övrigt full fart i och utan pisten.

Halvdåligt med snö, men vi fick ett riktigt fetdump, fyra dec. med pistat salsgolv under.

Se till att få med er några sköna snubbar eller snubbor och åk, grymt bra!!!

Bojkota Julen!
Håller med dig! Vi (jag, mammsen och bror) har faktiskt bestämt oss för att bojkotta julen i år och drar i stället ner till Badgastein. Dom anser precis som jag att julklappar är onödigt och att det är roligare och trevligare att lägga dinerosarna på att få glida runt på laggen en vecka. Om inte annat så kommer vi umgås mer tillsammans där nere än om vi är hemma där det finns alldeles för mycket "måsten". Dessutom har jag och mina kära familjemedlemmar tröttnat på dom obligatoriska -27 som verkar vara standard i svenska fjäll varje år runt jul/nyår :)

Att kunna skänka sina nära och kära en tanke går alldeles utmärkt ändå, dessutom så finns det juh telefon... :)

Hoppas du hittar nån!

Bojkota Julen!
Ahhh... Gamla goda Badgastein! Perfekt ort att undvika den svenska julen på. Fast de kommer garanterat vara mycket svenskar där. Undrar om de fortfarande visar Kalle Anka från 1983 på baren som en gång hette "Haegbloms". Vad den heter nu har jag ingen aning om.

Bojkota Julen!
Malmros: Att det kommer krylla av svenskar kan jag tänka mig, men ack så skönt och underbart det ska bli att slippa nippriga småknoddsföräldrar på julshopping och all denna obligatoriska julstress...jag har fått nog! Iallafall så länge vi inte har några småttingar i familjen.

Bojkota Julen!
Ja men det är härligt Arctic! Då drar vi! Jag skall tom köpa en liten julklapp till dig! Vad sägs om en socka?

Det är för övrigt inte det att jag inte älskar julen och att träffa släktingarna! Det är bara det att jag anser att hela presentgrejen är ursäkta uttrycket men skit! Jag handlar en massa presenter till främlingar som jag bara träffar en gång om året och som jag inte har en aning om vad de önskar sig eftersom de vill vara så ödmjuka och jämt säger "ähh, inget särskilt" och eftersom jag som sagt knappt känner människorna så vet jag ju inte vad de kan tänkas behöva! Alltså blir det bara skit. Jag å andra sidan är inte mycket bättre så därför köper de bara skräp till mig också! Om man hade sparat in på presenterna så kunde man rent av hälsat på de flera ggr om året istället!

Känns som om det kvittar nu! Det blir till att fira jul med la familia då ingen hänger på mig över afton så åker jag på nyår istället! Måste ha något bokat annars spricker jag!

Kan iofs tänka mig att åka både och! Kom igen för fan!!...

Bojkota Julen!
Ja, varför hemma på JUL??

Farsan jobbar hela dagen!
Morsan går och lägger sig 19-20!
Lillbrorsan lumpar!
Storasyster flyttat hemifrån med egen familj!
Lillsyrran vill på solsemester!

Nä fan jag drar till Anton...

Ses där får ett riktigt julfirande!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp