Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boka Alpresa genom resebolag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuddeD" data-source="post: 1147573" data-attributes="member: 166265"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag åkte i mars 2019 till Cervinia med Slopetrotter.</p><p></p><p>Då ingick flyg, transfer, boende, liftkort för 9000 SEK. Väldigt prisvärt. </p><p></p><p>Eftersom jag reste med barn, så valde jag ett hotell som låg precis vid Cretazliften dock var det en lägenhet istället för hotell (så ingen frukost el dyl). Men det fungerade toppen.</p><p></p><p>Håller inte riktigt med om att det är ett lotteri med Zermatt. Det skall mycket till för att det numera skall vara stängt mellan systemen, visst händer det ibland, men lättare att ta sig över när man inte behöver förlita sig på ankarliften. Från Zermatt tillbaka till Cervinia kan du ta den nya kabinliften upp till Klein Matterhorn och sedan glida över till Cervinia (pist 7 alterantivt glida ned till Theodulpass).</p><p></p><p></p><p>Slopetrotter, som ingår i samma bolag som Nortlander, var riktigt bra. Trevliga guider och vettiga aktiviteter. Åkte deras pistvisningar. Delade upp oss efter hur bra åkare vi var, och bara 4 pers per guide. Körde även deras pistvisning i Zermatt. </p><p></p><p>Slopetrotter och Nortlander är lite budgetalternativ jämfört med STS Alpresor, men tycker det räcker gott med vad de erbjuder. Pensionärer som gärna blir helservade av sina resebolag, kanske tycker det är värt med STS. Personligen vill jag inte betala mer för fler jippon. Jag använder bolagen mest för att lösa allt praktiskt så smidigt som möjligt.</p><p></p><p>Jag har åkt skidor i VT, St Anton, Ischgl, Saalbach tidigare och är lite kluven inför Cervinia. Boende precis vid liften var kanon. Det är väldigt bra pistat, backarna håller fint, liftsystemet hade inga större flaskhalsar, maten i backen är bra osv. </p><p></p><p>MEN</p><p></p><p>Jag föredrar nog ändå Österrike, det blir lite enformigt med endast högalpin åkning som det var i Cervinia. Jag gillar när det blandas med högalpin och skogsåkning. Även pris för mat/dryck är nog nära dubbelt så högt i Cervinia om jag jämför med Saalbach som jag besökte 2018.. Eftersom jag har barn med mig, så blir matkostnaden väldigt hög.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuddeD, post: 1147573, member: 166265"] Hej! Jag åkte i mars 2019 till Cervinia med Slopetrotter. Då ingick flyg, transfer, boende, liftkort för 9000 SEK. Väldigt prisvärt. Eftersom jag reste med barn, så valde jag ett hotell som låg precis vid Cretazliften dock var det en lägenhet istället för hotell (så ingen frukost el dyl). Men det fungerade toppen. Håller inte riktigt med om att det är ett lotteri med Zermatt. Det skall mycket till för att det numera skall vara stängt mellan systemen, visst händer det ibland, men lättare att ta sig över när man inte behöver förlita sig på ankarliften. Från Zermatt tillbaka till Cervinia kan du ta den nya kabinliften upp till Klein Matterhorn och sedan glida över till Cervinia (pist 7 alterantivt glida ned till Theodulpass). Slopetrotter, som ingår i samma bolag som Nortlander, var riktigt bra. Trevliga guider och vettiga aktiviteter. Åkte deras pistvisningar. Delade upp oss efter hur bra åkare vi var, och bara 4 pers per guide. Körde även deras pistvisning i Zermatt. Slopetrotter och Nortlander är lite budgetalternativ jämfört med STS Alpresor, men tycker det räcker gott med vad de erbjuder. Pensionärer som gärna blir helservade av sina resebolag, kanske tycker det är värt med STS. Personligen vill jag inte betala mer för fler jippon. Jag använder bolagen mest för att lösa allt praktiskt så smidigt som möjligt. Jag har åkt skidor i VT, St Anton, Ischgl, Saalbach tidigare och är lite kluven inför Cervinia. Boende precis vid liften var kanon. Det är väldigt bra pistat, backarna håller fint, liftsystemet hade inga större flaskhalsar, maten i backen är bra osv. MEN Jag föredrar nog ändå Österrike, det blir lite enformigt med endast högalpin åkning som det var i Cervinia. Jag gillar när det blandas med högalpin och skogsåkning. Även pris för mat/dryck är nog nära dubbelt så högt i Cervinia om jag jämför med Saalbach som jag besökte 2018.. Eftersom jag har barn med mig, så blir matkostnaden väldigt hög. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boka Alpresa genom resebolag?
Tillbaka
Topp