Boka innan i Kanada?

sararara

Ny medlem
Boka innan i Kanada?
Någon som vet om man måste boka boende i Kanada innan man kommer dit... Är det någon skillnad från alperna där man ser vad som finns när man kommer dit, också fixar det sig alltid? Vi ska dit i Januari... Har funderat på Kicking horse, Red mountain, Fernie och Banff. Någon som även har tips på biluthyring eller hur man gör med den biten?

Boka innan i Kanada?
Det ar alltid bast att ha allt avbklarat innan avresa. Det kan ta lite langre tid med korrespndans men det ar nog bast att fixa alt hemmifran sa man slipper bry sig om sanna valdigt viktiga saker nar man val ar pa plats. Dessutom sa tacker forsakringar bara utgifter som skedde innan avresa sasom liftkort, boende och resa.
Hoppas det var till ngn hjalp.

Boka innan i Kanada?
En fördel med att ha fixat boende är att det är mycket lättare att komma igenom border control, men det går att fejka..
det är fördelaktigt att ha boende avklarat, blir oftast mycket billigare så..
hyra bil är ignet problem om man är över 21

Boka innan i Kanada?
Vår plan var att se var det har dumpat mest den den 8 jan, när vi kommer dit och sen åka dit...men det verkar alltså vara en bad plan...?

Boka innan i Kanada?
Jag åker till Banff den 20 januari.. Har fixat boende redan, men min syrra som var där för 2 år sen med en kompis fixade boendet på plats... Antar att man kan göra både och, men jag tror hon sa att det var rätt svårt för dom att få boende. Men sånt löser sig ju alltid på ett eller annat sätt!

Boka innan i Kanada?
Ring och snacka med Inger Karlsson på Go West, 031-7741630. Fixar allt från snorbilligt boende till Helikopter i Kanada och USA. Riktigt bra priser på hyrbil! Vi gjorde en tour i vintras med flyg till Calgary och hade sen hyrbil i 2 veckor till helt ok pris. Det blir oftast billigare att köpa liftkorten genom Go West också. Betade av Banff, Lake Louise, Sunshine och Kicking Horse. Kicking lär va grymt efter snöfall, men går det en vecka mellan dumpen kan jag varmt rekommendera att ha några tusingar undastoppade till en helikopter... Vi hade helt jävla magiska åk i Purcell Mountains, meterdjupt fluff fluff 10 dagar efter senaste snöfall...

Boka innan i Kanada?
Ett bilhyratips är att boka från Thrifty. Man hämtar och lämnar på flygplatsen i Calgary och vi hade den i 2 veckor för ett mycket ok pris...

Boka innan i Kanada?
Dollar, Alamo och Rent A Wreck är rätt ok hyrfirmor dock är det bättre att köpa bil om man skall ha den mer än 3 veckor... Du får rätt mycke bil för 2000 CAD (13.000 SEK) och även om du säljer den för 1500 CAD så har du haft billig "hyr bil"...

Tex

Boka innan i Kanada?
Tord_Magnusson sa:
Ring och snacka med Inger Karlsson på Go West, 031-7741630. Fixar allt från snorbilligt boende
Nja... Inger är gör bra men hon fixar inte snorbilligt boende... det går hitta billigare själv... Dock så har Go WEst grym service och dom bygger ihop det man vill ha till ett paket... alltså inte bara prefabricerad paket ala Langley...

Men som sagt billigast blir det alltid att arra själv...

Tex

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp