Booster Straps på Nordica Supercharger Enforcer

busmissen

Medlem
Har lagt märke till att Nordica har en form av Booster straps på sina Supercharger-pjäxor som de kallar ENERGY DRIVER (by BOOSTER®), 35 mm.

länk till pjäxan:
http://www.nordica.com/dynamic/skiboot.php?idColl=2&idCat=48&idP=91&

Någon som vet om det är "the real deal" och isf vilken av de vanliga booster strapsen den motsvarar? Hade varit skönt att slippa köpa Boosters separat. Speciellt eftersom de inte verkar vara jätteenkla att få tag på här i Sverige.

Nej de är inga riktiga booster straps på dessa. Du får tag på riktiga på Alpingaraget.

//H

Vad tycker du i övrigt om de pjäxorna? Alpingaraget ligger lite långt borta, men går kanske att beställa.

Tänker du tävla? om inte så håll dig till dem som sitter på, om de inte motsvarar dina förväntningar så byt då
det viktiga är att de flexar

Alla pengar man lägger på sina pjäxor är väl värda, och där ingår översta remmen.
Boosters är genialiska och borde vara standard på varenda pjäxa, alla har nytta av en tight fit längst upp på pjäxan. Dessutom finns det en Booster för varje viktklass, från 30 kg och uppåt.

De flesta vanliga straps anser jag vara helt värdelösa eftersom de inte flexar. Om de nu flexar, som denna verkar göra, har de sällan en tillräckligt bra lösning för att dra åt de tillräckligt hårt, som Boostern har.

Tror ändå jag provar med originalstrapsen om jag kör på dessa pjäxor. Förutsatt att Boosters finns att tillgå där säsongen skall tillbringas. Känns lite onödigt att betala två gånger för ungefär samma sak. Funkar det inte kan man alltid köpa till Boosters.

Jag körde på den pjäxan förra säsongen, och jag jämförde med den lösa boosterstrapen (alpingaraget, bombertele.com mm) på mina gamla pjäxor, det skiljer lite i design med funktionen är densamma. det är samma tillverkare

mvh

Senast ändrad:
Låter väldigt bra. Jag köpte mig ett par för en månad sen, men de har inte fått se ngn snö än. Men imorgon lyfter flyget!!!!

Jag kör på Enforcer. Grymt fina pjäxor för lite smalare fötter. Boosterbandet funkar mycket bra och bygger på samma princip som Orginalet.

Tillbaka
Topp