Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boot fitter Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LimpusB" data-source="post: 1263444" data-attributes="member: 165709"><p>Som någon skrev högre upp - om du väl går till en bra bootfitter, lås dig inte på förhand alltför mycket för en viss pjäxa. Då gör du dig själv bara en otjänst. Har själv väldigt bred läst, men i samråd med en av landets mest erkända bootfitters landade jag ändå i ett par Tecnica Cochise (med läst på ynka 99 mm i fabriksutförande) som sen hamrades ut för att passa mina 106 mm breda fötter som en dröm. Så hitta en bra bootfitter, fundera på hur du åker och vad du vill använda pjäxorna till, så kommer ni lösa det på plats.</p><p></p><p>Sen är det väl toppen om du kan hitta någon på plats där det ingår justeringar i efterhand, så du kan åka lite i dem ett par dagar och se om något behöver fixas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LimpusB, post: 1263444, member: 165709"] Som någon skrev högre upp - om du väl går till en bra bootfitter, lås dig inte på förhand alltför mycket för en viss pjäxa. Då gör du dig själv bara en otjänst. Har själv väldigt bred läst, men i samråd med en av landets mest erkända bootfitters landade jag ändå i ett par Tecnica Cochise (med läst på ynka 99 mm i fabriksutförande) som sen hamrades ut för att passa mina 106 mm breda fötter som en dröm. Så hitta en bra bootfitter, fundera på hur du åker och vad du vill använda pjäxorna till, så kommer ni lösa det på plats. Sen är det väl toppen om du kan hitta någon på plats där det ingår justeringar i efterhand, så du kan åka lite i dem ett par dagar och se om något behöver fixas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Boot fitter Chamonix
Tillbaka
Topp