Boot fitter Chamonix

Boot fitter Chamonix
Hej,

Vi kommer vara i Cham en del i vinter. Det var ett helt gäng år sen det säsongades där för egen del så jag undrar vilken boot fitter ni kan rekommendera. Tänkte köpa ett par K2 Mindbender team, så vore bäst med någon som dessutom sälje K2, men kan såklart köpa de hemma innan avresa också. Har en del klydd med knöliga fötter så kan inte använda pjäxor "off the shelf". (För många år sedan fick jag pjäxor passade på Sanglard och är nöjd, men saker kan ju ha ändrats över åren...)

Ha en fin sommar allihop!

Schwimp

Medlem
Boot fitter Chamonix
Jag gjöt mina pjäxor på Sole när jag bodde där nere för ett par årsedan. Dom sitter fortfarande som en smäck efter många år och många åk.
Nicklas och Niklas på Concept är också riktigt grymma.

ishink

Ny medlem
Boot fitter Chamonix
Rekommenderar varmt Concept. Dels för att de är svenskar, dels för att de är precis lika bra som sole (som också är väldigt bra) eftersom de jobbat där tidigare.

Oscar Tegni

Medlem
Boot fitter Chamonix
Inte bootfittat i Chamonix, men när jag var där sist så var det Concept och Sole rekommenderades. Tror båda är vinnande koncept ;)

LimpusB

Medlem
Boot fitter Chamonix
Som någon skrev högre upp - om du väl går till en bra bootfitter, lås dig inte på förhand alltför mycket för en viss pjäxa. Då gör du dig själv bara en otjänst. Har själv väldigt bred läst, men i samråd med en av landets mest erkända bootfitters landade jag ändå i ett par Tecnica Cochise (med läst på ynka 99 mm i fabriksutförande) som sen hamrades ut för att passa mina 106 mm breda fötter som en dröm. Så hitta en bra bootfitter, fundera på hur du åker och vad du vill använda pjäxorna till, så kommer ni lösa det på plats.

Sen är det väl toppen om du kan hitta någon på plats där det ingår justeringar i efterhand, så du kan åka lite i dem ett par dagar och se om något behöver fixas.

Snödjup

Topp