Boot-storlek

meteorologen

Ny medlem
Boot-storlek
Provade ett par Salomon Maori på intersport, strl 42 2/3. Dom satt grymt skönt. Nu hittade jag begagnade men oanvända i strl 42. Blir det för litet? Läste i en gammal tråd att bootsen töjs efterhand, är det då kanske t.o.m bättre att satsa på 42:orna?
Ska förövrigt köpa en salomon shade med sp1 bindn. är det bra boots till de bindningarna? (Är det en bra bräda?)
Har inte åkt på 6-7år så jag har dålig koll på vad som gäller. Min gamla attack känns dock lite liten nu och mina gamla fmc-boots känns lite stora (!? har mina fötter krymt tro?!)...

Boot-storlek
Kjøp i alle fall ikke for liten størrelse, da blir de ubrukelig. Klart de utvider seg litt, men det er ikke snakk om veldig mye... Har desverre ikke peiling på Salomon brett, kjører Nitro selv og er super happy med det!

Boot-storlek
Ok tack, har bestämt mig för att inte snåla och köpa för litet.

Men jag är lite konfunderad. Provade ett pa salomon symbio samma storlek, samma intesport affär. Passade också (men inte lika sköna).
Däremot så passade inte salomon bootsen på Satium i den storleken, t.ex defcon och malamute. Där va t.o.m 43 1/4 nästan för små!? Är det olika storlek på olika modeller av samma storlek?

Får nog gå runt och prova lite annat också innan jag hittar rätt...

Boot-storlek
Glömde fråga...

På intersport hade dom ett par CrazyCreek dojor som satt bra, modell P90 Boa, är dom nåt att ha? Smidig snörning tyckte jag..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp