Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1290826" data-attributes="member: 35223"><p>Det beror väl mest på var du rör dig. Är du till Åre kan jag varmt rekommendera Åre Skidsport som både kunniga och tillmötesgående med de problem jag kommer med. </p><p></p><p>Normalt sett har jag 44-44,5 / 285mm och ca 102-103mm bredd på vanliga skor men har till i år med Åre Skidsports hjälp köpt mig ett par Techica Cochise 130 HV. Dock fick jag ej köpa 28,5 utan blev tvingad till ett par 27,5 vilket jag är grymt nöjd över med facit i hand. </p><p>När jag sätter på dem så kan jag precis känna tårna men direkt jag spänner pjäxan försvinner detta. </p><p></p><p>Även HV är en stor förbättring för MIN fot och jag har inte haft några problem så här i början av säsongen. </p><p></p><p>Som tidigare sagt så går det ju att göra rätt mycket med en bra boot-fitter. Dock brukar det ju vara en process där man faktiskt måste åka lite mellan gångarna vilket gör att det smidigaste är ju att använda en bott-fitter på den orten man åker mest.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1290826, member: 35223"] Det beror väl mest på var du rör dig. Är du till Åre kan jag varmt rekommendera Åre Skidsport som både kunniga och tillmötesgående med de problem jag kommer med. Normalt sett har jag 44-44,5 / 285mm och ca 102-103mm bredd på vanliga skor men har till i år med Åre Skidsports hjälp köpt mig ett par Techica Cochise 130 HV. Dock fick jag ej köpa 28,5 utan blev tvingad till ett par 27,5 vilket jag är grymt nöjd över med facit i hand. När jag sätter på dem så kan jag precis känna tårna men direkt jag spänner pjäxan försvinner detta. Även HV är en stor förbättring för MIN fot och jag har inte haft några problem så här i början av säsongen. Som tidigare sagt så går det ju att göra rätt mycket med en bra boot-fitter. Dock brukar det ju vara en process där man faktiskt måste åka lite mellan gångarna vilket gör att det smidigaste är ju att använda en bott-fitter på den orten man åker mest. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp